A jó image mindennél fontosabb! – ezt vallja az Apple, amely sikerét valóban nagyrészt az évtizedek alatt kialakított megítélésének köszönheti. Éppen ezért kínosan ügyelnek arra is, hogy a filmekben megjelenő termékeiket milyen arcok használják.

Erről a Tőrbe ejtve író-rendezője, Rian Johnson mesélt egy Vanity Fair által szervezett rendezvényen. A rendező elmondása szerint, amikor valaki leszerződik az Apple-lel, hogy annak termékei megjelenjenek a filmjében, egy nagyon szigorú kikötést is alá kell írnia: a filmben egyetlen negatív figura vagy gonosztevő sem használhat Apple-terméket, így iPhone-t, iPadet vagy épp Macet.

A termékelhelyezés a filmek és videojátékok terén évtizedek óta bevett módszere a rejtett reklámozásnak. De mint ilyen, a gyártók gondosan odafigyelnek, hogy a termékeik csak a legjobb színben tűnhessenek fel. Ezért van az, hogy az autós játékokban (pl. Need for Speed széria) a márkás autók egyszerűen nem törhetnek össze.

De visszatérve a filmek világába, Johnson ezzel a kis titokkal tudtán kívül elég nagy kárt is okozhat a jövőre nézve. Mert bizony ennek az információnak a birtokában a jövőben megjelenő krimikben ki lehet majd szűrni, hogy ki a gonosz és ki nem. Feltéve persze, hogy az adott krimiben felbukkannak-e az Apple termékei. Ha igen, akkor könnyedén meg lehet majd mondani, hogy ki biztosan nem a gyilkos: aki bármelyik jelenetben iPhone-t használ…