Paul Thomas Anderson legújabb filmje, az Egyik csata a másik után szeptember 25-én kerül a mozikba, és már most hatalmas kritikai sikert aratott – számolt be róla a The Hollywood Reporter.

A Warner Bros. produkciója Thomas Pynchon Vineland című regényének laza adaptációja, amelyben egykori forradalmárok próbálnak megmenteni egy elrabolt lányt. A 130 millió dolláros költségvetésével Anderson legdrágább alkotása, amelyben Leonardo DiCaprioSean PennBenicio del ToroRegina HallTeyana Taylor és Chase Infiniti is szerepel.

A Warnes Bros. az utóbbi hónapokban igazán sikeresnek bizonyult, és úgy tűnik, a stúdió újabb filmjének debütálása folytatja a felfelé ívelést. Remélhetőleg a díjszezonban is jól fog teljesíteni, az viszont már most biztos, hogy a kritikusokat lenyűgözte a film. A Rotten Tomatoes oldalán jelenleg 97 százalékon áll, a Metacriticen 96 százalékon, és 4,3-as átlagpontszámot kapott a Letterboxdon.

Richard Lawson „üdítően időszerű filmként” jellemezte Anderson új alkotását. Hozzátette: „Az Egyik csata a másik után az a ritka amerikai film, amelyet ezekben a sötét időkben – ráadásul egy nagy stúdió támogatásával – mutattak be, és amely világosan és kitartóan fogalmazza meg haragja, kétségbeesése és a dolgok jobbá tételére vonatkozó receptjeit.”

Peter Bradshaw öt csillagre értékelte filmet, és úgy jellemezte, mint „részben egy diszfunkcionális apa-lánya viszony bizarr freudi diagnózisa – szembeállítva a migráns gyermekek és szülők szétválasztásával az USA-Mexikó határon –, valamint egy nagyon komoly, aktuális válasz az Egyesült Államok titkolózó uralkodó osztályára és annak alattomosan normalizált bevándorlási és vámellenőrzési razziáira: a mérgező, új, Vichy-szerű Trump-lelkesedésre”.

Alex Godfrey szintén öt csillaggal értékelte a filmet, szerinte „Az elkövetkező években, amikor késő este adják a tévében, lehetetlen lesz kikapcsolni.” Kiemelt egy jelenetet, „amelyben egy borzasztóan feszült, baljós modorú autós üldözést mutat be, és kanyargó sivatagi utakon bontakozik ki.”

Caryn James dicséri Andersont, amiért olyan filmet alkotott, amelyben „a dráma és a vígjáték figyelemre méltó, virtuóz könnyedséggel létezik együtt”. Hozzátette: „ritkán látni egy ilyen ambiciózus filmet ennyire gördülékenyen működőnek, de Anderson egyik védjegye az a képessége, hogy jól tudja kontrollálni a harsány, terjengős történeteket.”

Michael Calabro a színészi alakítást és a rendezést egyaránt dicsérte: „[A film] közel sem lenne ilyen hatásos, ha nem Taylor alakítása lett volna.” [..,] „Őszintén szólva, még mindig lenyűgöz, hogy ez a film valóban létezik. Annyira szórakoztató nézni, miközben egy időtlen történetet is mesél el arról, hogy min megy keresztül egy apa, hogy megvédje a lányát.”

Összességében a kritikusok szerint a film nemcsak Anderson karrierjének új csúcspontja, hanem az év egyik legfontosabb és legambiciózusabb filmes vállalkozása is.

További friss hírekért és ajánlókért csak görgess lejjebb!

akció | dráma | krimi | thriller

Egykori forradalmárok csoportja 16 év után újra összeáll, hogy megmentsék egyikük lányát, miután egykori ellenségük ismét felbukkan. A film Thomas Pynchon "Vineland" című... több»