Közösség

Vélemény:

 

78 99 frank

(2007)

A reklám világa

 
Berto49   2019.09.14 12:49
0

Az egész film olyan, mint egy elnyújtott videoklip. Invenciózus munka, meghökkentő, szürrealisztikus képekkel mutatja be az életünket teljes mértékben behálózó reklám tudatunkba beférkőző hatását. A marketingfogások által ellenállhatatlan kényszert érzünk mindig új és új termék megvásárlására. Oliver, a főhős (Jean Dujardin) a drog által felturbózott állapotában eredményesen végzi a shoppingra ösztönző reklámfogások készítését. Örültem amikor a regényből készített filmváltozat írójának a nevét felfedeztem, mert az „Oona és Salinger” című könyve tetszett. Hasonló jellegű művet vártam, de csalódnom kellett. A film üzenetét vastagon aláhúzza a végén hallható összegzés: az UNESCO kutatása alapján a reklámra fordított elképesztően magas összeg 10 százaléka meg tudná szüntetni a Földön az éhínséget! Álnaív kérdés: ha ez igaz, miért nem tesznek így?!