Guillermo del Toro stop-motion animációs rendezésében igazi frissítés a klasszikus mesén, sötétebb, melankolikus hangulattal és gyönyörű vizuális világgal, amelyben az apa-fiú kapcsolat és a gyász feldolgozása kap kiemelt szerepet a két világháború közötti Olaszországban. A cselekmény érzelmekben gazdag, újszerű perspektívát ad a jól ismert történetnek, Pinokkió karaktere naiv, szeretetteljes és esendő, Gepetto tragikus hátterétől még mélyebb jelentést kap. A hangszínészi játék – többek közt Gregory Mann, David Bradley és Ewan McGregor – kifinomult, a technikai megvalósítás részletgazdagsága lenyűgöző, Alexandre Desplat zenéje pedig zseniálisan támasztja alá a drámai pillanatokat. A forgatókönyv nem didaktikus, kifejezetten a felnőtt nézőket is megszólítja, a rendező személyes stílusa minden képkockán érződik. Objektíven a film merész, újszerű, szubjektíven megható, bár középen néhol lendületet veszít. Ezt a változatot főleg nagyobb gyerekeknek, felnőtteknek és animációs műfajkedvelőknek ajánlanám.
Guillermo del Toro stop-motion animációs rendezésében igazi frissítés a klasszikus mesén, sötétebb, melankolikus hangulattal és gyönyörű vizuális világgal, amelyben az apa-fiú kapcsolat és a gyász feldolgozása kap kiemelt szerepet a két világháború közötti Olaszországban. A cselekmény érzelmekben gazdag, újszerű perspektívát ad a jól ismert történetnek, Pinokkió karaktere naiv, szeretetteljes és esendő, Gepetto tragikus hátterétől még mélyebb jelentést kap. A hangszínészi játék – többek közt Gregory Mann, David Bradley és Ewan McGregor – kifinomult, a technikai megvalósítás részletgazdagsága lenyűgöző, Alexandre Desplat zenéje pedig zseniálisan támasztja alá a drámai pillanatokat. A forgatókönyv nem didaktikus, kifejezetten a felnőtt nézőket is megszólítja, a rendező személyes stílusa minden képkockán érződik. Objektíven a film merész, újszerű, szubjektíven megható, bár középen néhol lendületet veszít. Ezt a változatot főleg nagyobb gyerekeknek, felnőtteknek és animációs műfajkedvelőknek ajánlanám.