Az író-rendező Florian Henckel von Donnersmarck meglepő filmmel debütált, amely az 1984-es, kommunista rezsim alatt álló, Kelet-Németország zsarnoki reálpolitikáját veszi szemügyre, amelyben keményen szembeállítja a rossz banalitását a némileg nehezebb és igényesebb emberiesség és szeretet életerejével és magával ragadásával. A mások élete a művészet hatalmát bizonyítja a gonosz felett. A néhány erős szexuális jelenet ellenére a film talán a legkeresztényibb témáját nyújtja a 2007-es évnek.
Az író-rendező Florian Henckel von Donnersmarck meglepő filmmel debütált, amely az 1984-es, kommunista rezsim alatt álló, Kelet-Németország zsarnoki reálpolitikáját veszi szemügyre, amelyben keményen szembeállítja a rossz banalitását a némileg nehezebb és igényesebb emberiesség és szeretet életerejével és magával ragadásával. A mások élete a művészet hatalmát bizonyítja a gonosz felett. A néhány erős szexuális jelenet ellenére a film talán a legkeresztényibb témáját nyújtja a 2007-es évnek.