Ha az HBO minisorozatából indulunk ki, vagy bármelyik ismeretterjesztő csatorna adásaiból, vagy akár az okokról és következményekről szóló könyvekből, akkor ez nem azt tükrözi. Igazából egy teljesen más megközelítésből tárja elénk a tényeket, amit várunk is. A film természetesen nem a katasztrófa okairól és annak felelőseiről szól, mint ahogyan nem is a Szovjetunió erkölcsi megítéléséről. Mindinkább helyezi a hangsúlyt a személyes érzelmi világra, a vágyra, amit minden embert kíván. És az ehhez vezető út viszontagságait látjuk egy "család" szemével valamilyen szinten. Persze beköszön azért a Szovjetunióban uralkodó hierarchikus "katonai" szemlélet, ami azért vissza-visszaköszön a film folyamán. Mégis összességében egy nem profin összerakott filmet láthatunk. Habár maga a környezet, a légkör magával ragadó, és a filmtechnika azért naprakész, de mégis itt-ott vontatottá válik, vagy inkább hiányossá. Éppen emiatt nem fogja azt a hatást elérni, hogy a megnéztével elgondolkozzunk bármin is.
Ha az HBO minisorozatából indulunk ki, vagy bármelyik ismeretterjesztő csatorna adásaiból, vagy akár az okokról és következményekről szóló könyvekből, akkor ez nem azt tükrözi. Igazából egy teljesen más megközelítésből tárja elénk a tényeket, amit várunk is. A film természetesen nem a katasztrófa okairól és annak felelőseiről szól, mint ahogyan nem is a Szovjetunió erkölcsi megítéléséről. Mindinkább helyezi a hangsúlyt a személyes érzelmi világra, a vágyra, amit minden embert kíván. És az ehhez vezető út viszontagságait látjuk egy "család" szemével valamilyen szinten. Persze beköszön azért a Szovjetunióban uralkodó hierarchikus "katonai" szemlélet, ami azért vissza-visszaköszön a film folyamán. Mégis összességében egy nem profin összerakott filmet láthatunk. Habár maga a környezet, a légkör magával ragadó, és a filmtechnika azért naprakész, de mégis itt-ott vontatottá válik, vagy inkább hiányossá. Éppen emiatt nem fogja azt a hatást elérni, hogy a megnéztével elgondolkozzunk bármin is.