2018.03.04 01:39 Berto49 Olvasottság: <100x
1

Maga a tökély

Kimagaslóan tökéletes film. Annak ellenére, hogy többnyire egy tárgyalóteremben játszódik, valamint a hossza is többszöröse az átlagnak, minden perce érdekfeszítő. Elsősorban a témája miatt, amely a háborús bűnök bonyolult kérdéskörével foglalkozik, ezentúl pedig a sztárszínészek kitűnő alakításaival emelkedik az „ezt mindenkinek látnia kell!” kategóriába. Érdemes áttekinteni a szereplők névsorát, túlzás nélkül legalább négyen, öten megérdemelték volna az Oscart, de csak az egyikük kaphatta meg, ő Maximilian Schell, Hans Rolfe, a védő szerepében.

Nem sok értelme van külön taglalni az egyes színészek alakításait, hiszen mindannyian a tudásuk legjavát nyújtották. Mégis az egyik beidézett tanúról, Irene Hoffman-ról, Judy Garland szerepléséről kell szólni pár szót. A korábbi Dorothy alakítása, meg a habkönnyű musicalek „cuki” hősnője kőkeményen bebizonyította, hogy vérbeli drámai színésznő.

Maga a tökély

A bejátszott borzalmas, brutális, lélekfacsaró archív filmrészlet a legütősebb ellenérv a holokauszttagadókkal szemben. Ilyen képsorokat nem lehet megkonstruálni, az az elképzelhetetlen és mégis megtörtént VALÓSÁG volt! A háború győztesei készítették ezt a filmet, de az is felvetődik bennem, hogy mit tettek a lelkiismeretük megnyugtatására, amikor ők a két atomrobbantás szintén civil áldozatairól szóló dokumentum értékű képsorokkal szembesültek? A győztesnek mindent szabad?! Ennél a kérdésnél jelenik meg az az óriási ellentmondás, hogy amíg a fegyverek gyártása és eladása a legmagasabb profitot termeli, addig nem lehet szó a „világbéke” megteremtéséről, addig mindig is lesznek helyi háborúk, amelyek – ha szerencsénk van -, nem eszkalálódnak a végzetes III. világháborúvá.

dráma | háborús | politikai

A szövetséges hatalmak bírái az amerikai bíró, Dan Haywood elnökletével négy egykori magasrangú tiszt ügyében ítélkeznek, akiket a náci idõkben végrehajtott halálos... több»

1