Önmaga történetét nyomozó és múltját formáló a főhősünk. Ellentmondás volna? Korántsem! Ha be vagyunk zárva behatárolt kapacitású memóriánkba, ha aranyhalakkal alig rivalizáló módon emlékezünk a nemsokára múltnak számító jelenünkre, akkor bizony nem hogy alakíthatjuk, de alakítanunk kell a történetünket. Mert a valóságra minek emlékezni, ha fáj; a valóságot miért ne hamisíthatnánk, ha egyedül így lesz értelme a hátralévő életünknek?! Leonard Shelby (Guy Pierce) feleségét otthonukban megtámadták, megerőszakolták és megölték. Őt leütötték. Azóta a rövid távú memóriája úgy 15 perces. Életének egyetlen célja megtalálni a gyilkost. Ehhez ismeretlenek segítségét kell elfogadnia, rájuk polaroidon "emlékszik", a fotók hátára rövid emlékeztetőket ír. Így lesz ismeretlenekből megbízható partnere, vagy épp ellensége, esetleg egyikből a másik. A nyomozással visszafelé halad, folyamatosan fejtve föl az öltéseket és szedegetve az információ-morzsákat. Amire nem talál magyarázatot, azt vagy azzal tölti ki, amit újdonsült barátai mondanak, vagy épp saját kútfőből tesz hozzá logikusnak tűnő puzzle darabokat. Végül összeáll a kép, kiderül, mi történt a közelmúltban, hogyan halt meg a neje és ki ölte meg. Az igazság persze nem mindig szabadít fel, viszont van kiút, az áldott felejtés. Fordulatos, és elgondolkodtató film az elméről, bűnről és valóságról.
Önmaga történetét nyomozó és múltját formáló a főhősünk. Ellentmondás volna? Korántsem! Ha be vagyunk zárva behatárolt kapacitású memóriánkba, ha aranyhalakkal alig rivalizáló módon emlékezünk a nemsokára múltnak számító jelenünkre, akkor bizony nem hogy alakíthatjuk, de alakítanunk kell a történetünket. Mert a valóságra minek emlékezni, ha fáj; a valóságot miért ne hamisíthatnánk, ha egyedül így lesz értelme a hátralévő életünknek?! Leonard Shelby (Guy Pierce) feleségét otthonukban megtámadták, megerőszakolták és megölték. Őt leütötték. Azóta a rövid távú memóriája úgy 15 perces. Életének egyetlen célja megtalálni a gyilkost. Ehhez ismeretlenek segítségét kell elfogadnia, rájuk polaroidon "emlékszik", a fotók hátára rövid emlékeztetőket ír. Így lesz ismeretlenekből megbízható partnere, vagy épp ellensége, esetleg egyikből a másik. A nyomozással visszafelé halad, folyamatosan fejtve föl az öltéseket és szedegetve az információ-morzsákat. Amire nem talál magyarázatot, azt vagy azzal tölti ki, amit újdonsült barátai mondanak, vagy épp saját kútfőből tesz hozzá logikusnak tűnő puzzle darabokat. Végül összeáll a kép, kiderül, mi történt a közelmúltban, hogyan halt meg a neje és ki ölte meg. Az igazság persze nem mindig szabadít fel, viszont van kiút, az áldott felejtés. Fordulatos, és elgondolkodtató film az elméről, bűnről és valóságról.