A Bessonhoz szokott rajongók valószínűleg nem a kedvenceik között tartják számon azt az alkotást. A megszokott pörgős történet helyett itt egy lassan kibontakozó szenvedély, párharc és belső vívódás folyamatát látjuk, gyönyörű képi körítéssel. A főszereplők Marc, Reno és Archette kiválóan hozták a karakterüket. Marc tekintete magában hordozta a történet végét is. Fura számomra, hogy a főszereplők közül végül Marc nem került fel a topligás színészek közé.
Én általában nem annyira szeretem az ilyen természetfilm-tematikájú alkotásokat, egy kicsit sekélyesek szoktak a számomra lenni. De ez a film nekem abszolút bejött. A szokásos "küzdeni akarás"-mondandón túlmenően az íróknak sikerült még olyan rétegek... több»
A film összbevétele 3 500 000 dollár volt (imdb.com).
A nagy kékséget a francia szakirodalom az ún. Cinéma du look irányzat egyik legkiemelkedőbb darabjaként tartja számon. Ennek az irányzatnak a legfőbb jellemzője, hogy a stílust és a látványt előtérbe helyezi a hagyományos történetmeséléssel szemben, a főszerepben pedig a társadalmi normákból kiábrándult, szerelmet kereső karaktert láthatunk.
(ArpiHajdu és Réci)A filmhez Luc Besson egy 168 perces rendezői változatot is készített, amelyet VHS-en és DVD-n is kiadott.
(ArpiHajdu és Réci)Luc Besson még a film bemutatója előtt minden lehetséges módon reklámozta A nagy kékséget (pl. úgy, hogy képregényt és könyvet is adtak ki alkotásából). Ez a fajta üzleti eljárás akkoriban újnak számított az európai mozifilmek esetében.
(ArpiHajdu és Réci)Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »