A film összbevétele 19 516 000 dollár volt (imdb.com).
A rendező nem volt elégedett a Trevi-kút vizének színével, szerinte piszkosnak tűnt a felvételeken, így kölcsönkért egy olyan anyagot, amit légiszerencsétlenséget szenvedett repülőgépek felkutatásakor használtak, s a vizet zöldre festette.
A Trevi-kút jelenet felvételeinél Marcello Mastroianni egy búvárruhát viselt az öltönye alatt, annyira fázott. Márciusban forgatták a jelenetet, amikor még elég hűvösek az éjszakák Olaszországban.
A híres Trevi-kútbéli jelenetet valójában egy 1920-as képriport ihlette, amelyben F. Scott Fitzgerald és felesége, Zelda megfürdött az Union Square szökőkútjában a mézesheteiket töltve.
Yvonne Furneaux-nak felajánlották Sylvia szerepét, ám a férje titokban visszautasította azt. Csak akkor tudta meg a színésznő ezt, amikor 10 évvel később összefutott Federico Fellini-vel egy vacsora partyn.
Dino De Laurentiis akkor hagyta ott a projektet, amikor Federico Fellini elutasította, hogy Paul Newman játssza a film férfi főszerepét.
Annak ellenére, hogy olasz-francia filmről van szó, Olaszorszàgban màr sokkal hamarabb, 1960. februàr 4-én bemutattàk, mint Franciaorszàgban, ahol a premierre egészen màjus 11-ig vàrni kellett.
Az édes élet sokat lendített Fellini karrierjén.
4 kategóràban is Oscar-ra jelölték, (legjobb kosztüm, legjobb rendező, legjobb eredeti forgatókönyv, legjobb látvány), a legjobb kosztümért pedig az Oscar-szobrocskàt is elhozta.
1961-ben legjobb filmként jelölték a BAFTA-n.
1960-ban Fellini David di Donatello-díjban részesült, őt vàlasztottàk meg legjobb rendezőnek.
Az 1960-as Cannes-i filmfesztivàlon Arany Pàlma-díjat kapott filmjéért Fellini.
Marcello Mastroianni kérte Fellinit, hogy mutassa meg neki a forgatókönyvet, àm a rendező csupàn egy rajzot nyújtott àt neki. A rajzon Marcello Rubini szerepelt egy csónakban ülve, nemiszerve egészen a tenger legaljàig leért, szirének övezték. A legenda úgy tartja, hogy Mastroianni-nak elég is volt ennyi, többet nem érdeklődött a szkript irànt.
Fellini egyszer azt nyilatkozta, hogy Marcello Mastroianni-t igen megsérthette, mikor azt mondta neki, hogy azért őt vàlasztotta ki a filmszerepre, mert arca tökéletesen kifejezéstelen.