Minden képkockáját megérte látnom. A film befejeztével hasonló kérdések fogalmazódtak meg bennem az élettel kapcsolatban, mint A nagy szépség megtekintése után. Gyönyörű, sivár terek, ötlete játék az árnyékkal és kidolgozott társadalomkritika. Örök klasszikus!
Ez a film egy kincs, én azt mondom. Lehengerlő volt mind a zene mind a karakter megformálás. Akinek bejön, ez a stílus annak melegen tudom ajánlani ezt a filmet megnézésre, mert nem fog csalódni egy percig sem.
A filmtörténet egyik legnagyobb klasszikusa, ide vagy oda: nekem ez most nem jött be. Úgy éreztem végig, hogy sok hűhó semmiért, hiszen ahhoz képest, hogy mekkora sztárparádéval építkezik, alig kapunk egy keveset a szereplőkből. Épp, hogy megismerjük... Teljes kritika
A film összbevétele 19 516 000 dollár volt (imdb.com).
A rendező nem volt elégedett a Trevi-kút vizének színével, szerinte piszkosnak tűnt a felvételeken, így kölcsönkért egy olyan anyagot, amit légiszerencsétlenséget szenvedett repülőgépek felkutatásakor használtak, s a vizet zöldre festette.
A Trevi-kút jelenet felvételeinél Marcello Mastroianni egy búvárruhát viselt az öltönye alatt, annyira fázott. Márciusban forgatták a jelenetet, amikor még elég hűvösek az éjszakák Olaszországban.
A híres Trevi-kútbéli jelenetet valójában egy 1920-as képriport ihlette, amelyben F. Scott Fitzgerald és felesége, Zelda megfürdött az Union Square szökőkútjában a mézesheteiket töltve.
Yvonne Furneaux-nak felajánlották Sylvia szerepét, ám a férje titokban visszautasította azt. Csak akkor tudta meg a színésznő ezt, amikor 10 évvel később összefutott Federico Fellini-vel egy vacsora partyn.