
Filmkritika (1)
Ha Masaki Kobayashi, akkor a Harakiri. Ez a párosítás még a szamurájfilmeket kevéssé ismerő nézőknél is gyakori. A fojtó légkörű, zárt térben játszódó drámák nagymesterének azért sikerült a legközismertebb rendezésén túl is jelentős alkotásokat letenni az asztalra. A téma ugyanabból a forrásból fakad, mint a világsikere. A szamurájkori elzárkózás lélekölő hatása a japán társadalmon belül. Egy témakörön belül nehéz kétszer olyan történetet elővezetni, hogy a néző ne érezze azt, önismétlést kap. Viszont a minimális változtatásokkal élő újrázás gyakorta a biztos siker legjobb útja, így a kísértés nagy. Masaki mester sikerrel elkerülte ezt a csapdát. Lássuk, miként oldotta meg. Több
Hasonló filmek
A hazai sajtóban megjelent kritikák, egy helyen!
Amennyiben szeretné, hogy írása megjelenjen a kritikák között, kérem,
vegye fel velünk a kapcsolatot.