2020.01.08 13:08 Artemisia Olvasottság: 397x
6

A hollywoodi romantikus vígjátékok új iránya

Hollywood kezdi ismét felfedezni magának a '90-es és 2000-es évek elején virágkorukat élő romantikus komédiákat. Ennek a reneszánsznak az egyik legfrissebb terméke az Álommeló. Noha vegyes kritikákat kapott, én azt mondom, a műfajra van és lesz is igény. A film üzenetének megértéséhez pedig a címben is szereplő "álom" szó a kulcsszó; hiszen amellett, hogy könnyed hangvételű vígjáték, egyben vitriolos társadalmi szatíra is, csak épp hollywoodi módon tálalva.

Az alaphelyzet a szokásos amerikai életképeket mutatja be a zsáner általános elemeit felhasználva. Maya az átlagéletet élő, kissé esetlen "szegénylány" nagy tervekkel és álmokkal, aki egy áruházban dolgozik, és bár ambiciózus és szorgalmas, főnökei folyton mellőzik, mert nincs egyetemi diplomája. A sablonok közé itt becsúszik a társadalomkritika, hiszen Maya tapasztalata és elhivatottsága semmit sem ér a munkaerőpiacon papír nélkül, ami valóban sarkalatos pont, és viták tárgyát képezi a mai társadalomban. De a film mindezt fesztelen stílusban, remek poénokkal körítve adja át.

A hollywoodi romantikus vígjátékok új iránya

Aztán a játékidő negyedénél hangsúlyosabbá válik az "álom" szó, és Maya karrierjében nem várt robbanás következik be; megkapja a már jól megérdemelt álommelót, ami magával hozza számára az áhított áloméletet, a néző számára pedig sok-sok sírva nevetős, vicces szituációt, amik egyben szintén görbe tükröt tartanak a társadalmi elitnek, a "felső tízezernek", vagyis annyira lehet és kell komolyan venni a követelményeiket, ahogy Maya teszi a film során, illetve ilyen könnyen és viccesen ki lehet játszani azokat.

A premissza pedig az lenne, hogy bár Maya mindent elért szakmailag, amiről álmodott, a kis turpisságnak, mely idejuttatta, nem a tágas, panorámás iroda, a belvárosi luxuslakás, vagy az elit partik volt a valódi értelme, hanem az, hogy megtalálta az elveszett lányát és az igazi énjét. A szereposztás is elég jó, Jennifer Lopeznek nagyon jól áll a szerep, és egy erős, tudatos, vagány nőt varázsol a vászonra, akivel mindenki tud azonosulni, igazából a többi karakter el is homályosul mellette.

Összességében egy autentikus elemekkel kombinált, innovatív, vagány alkotás, ami egyben valószínűleg ki is kövezi a 2020-as évekre a hollywoodi romantikus vígjátékok irányát.

64 Álommeló  (2018)

dráma | romantikus | vígjáték

Maya hosszú évek óta az egyik helyi szupermarketben dolgozik, úgy érzi teljesen megrekedt az életben, egyszerűen többre vágyik. Noha megpályázik egy komolyabb menedzseri állást,... több»

6