2022.10.26 18:17 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
1

Túltolt koncepció.

Nem bírom ezeket a mozikat?

Miért?

Túltolt koncepció.

Nem hiszek a tökéletességben.

És a rendező Michael Mann sem vette észre, hogy mekkorát hibázott!

Mint szkeptikus, én még nem láttam olyan informatikust, aki ennyire jól kidolgozott felsőtesttel rendelkezik, rettenetesen sármos, mesterdetektív, pontosabban lő, mint a felbérelt terroristák, és negyedórás beszélgetést után egyből ágyba visz egy nőt (13 év börtönt követően).

Mann is érezhette ezt a problémát, de ahelyett hogy James Bond-imitátor főszereplőjének dicsfényéből faragott volna le egy kicsinykét, inkább úgy akart kompenzálni, hogy a harcok során ne csak a rosszfiúk sérüljenek meg. A castinggal még kilehetne békülni, ha a történetről nem ordítana, hogy egy frenetikusan nagy banális baromság, de mit is várhatnánk egy olyan névtől (Morgan Davis Foehl), akihez eddig két film köthető (Távkapcs, Férj és férj)?

A kínai atomerőmű biztonsági rendszerét kibertámadás éri (ez még rendben is van, hiszen 2010-ben volt rá eset, hogy az iráni atomerőművek kapacitását megbénította a Stuxnet vírus), aztán a Wall Street-en valaki a szója részvényeibe nyúl bele, ez a két incidens bőven elég ahhoz, hogy Kína és Amerika együtt közös nyomozásba kezdjenek. A kínaiak egy fiatal rendőrtisztet (Leehom Wang) bíznak meg az üggyel, míg az amerikaiak a börtönben ülő volt menő srácot (Chris Hemsworth) szeretnék társául. Természetesen hálózati szakértőként megkéri a húgát (Wei Tang) is, hogy velük tartson, ám a gyenge szerelmi szálon kívül semmit sem tesz a csapat sikerének érdekében.

A film még így is menthető lett volna, olyan Mann-féle hatásokkal, mint a Szemtől szemben című klasszisában is használt anamorfikus lencsék által teremtett nagyon érdekes atmoszféra. A lezárásnál látható tömegjelenetről majdnem azt hittem, hogy megmenti a filmet, mert a grandiózus lezárás tipikusan a direktor védjegye, de annyira ki lett fordítva, hogy egy B kategóriás akciófilm vége lehetne. (És az is )

A minimalista industrial hangzás a filmzenében, amely arra sarkalt, hogy kivárjam a stáblistán a zeneszerzőt, és meglepve tapasztaltam, hogy egyik régi kedvenc köszönt vissza Atticus Ross személyében. Hivatalosan Harry Gregson-Williams volt a komponista, ám premier után nem tetszésének adott hangot facebookján, miszerint: „Kissé vonakodva csatlakozom azon zeneszerzők hosszú listájához, akik komponálásai ki lettek vágva, vagy figyelmen kívül lettek hagyva Michael Mann által”. Biztos Mann a vágás közben látta a Social Network – A közösségi hálót és úgy gondolta, Ross lehet hogy jobban passzolna egy számítógépes témához, elvégre Oscart is nyert vele.

A cselekmény mellett a párbeszédek is teljesen műanyagok, ellenben a rendező korábbi alkotásaival (Collateral – A halál záloga, Közellenségek, A bennfentes, vagy az örök kedvenc Szemtől szemben), ahol meglehet hasonlóan macsó szövegek hangoztak, mégsem elrettentő példaként fogok rájuk hivatkozni.

Aki kifejezetten hihető hackereket szeretne a mozivásznon látni az, keresse fel a következő filmek egyikét: A tetovált lány, Tron, Mátrix, Die Hard 4.0, Háborús játékok. Addig rájövök, hogyan lehet egyszerű keresések és szerverre való fellépések mellett egy phising módszerrel az FBI alkalmazottjává válni.

Vagy a tibeti szerzetes lét is érdekel.

50 Blackhat  (2015)

akció | krimi | thriller

Egy férfit szabadlábra helyeznek, hogy segítsen az Egyesült Államok és Kína kormányának elkapni egy rejtélyes cyber bűnözőt. Ezzel megkezdődik az őrült hajsza Chicagótól... több»

1