2023.07.22 23:06 fankbringa Olvasottság: <100x
1

Monica angyalai

A Netflix dobta fel a filmet, sosem hallottam előtte róla. A bemutató alapján kellően agyatlan sci-finek tűnt, így megnéztem. Ha nem lett volna más dolgom, akkor lehet, hogy nem jutok el a végéig, de így kitartottam.

Végig azon gondolkodtam, hogy ez most mi? Ha valaki megnézi a filmet „előképzettség” nélkül, akkor egy hatalmas mesterkélt katyvasz bontakozik ki a szeme előtt. Mintha a Tini Nindzsa Teknőcöket vegyítették volna valamelyik posztapokaliptikus filmmel. Az eredmény teljesen gagyinak tűnik, annyira, hogy az már nem lehet véletlen.

Monica angyalai

Főhősünk, a beépített ügynök titokzatos csatornán kapja a feladatokat, és mivel kiváló ügynök, meg is teszi, amit meg kell tennie. A szuperhős nő, modern társadalmunk ünnepelt karaktere elevenedik meg minden fontosabb jelenetben, és kíméletlenül lecsap az ellene támadókra. Nagyon emlékeztet a stílus Charlie angyalaira. Sziklaszilárd hit és magasan képzett ügynökök. Láb nem marad a talajon, ha ők felbukkannak. Nekem már az is gagyi volt, a párhuzam nem emelte a filmélményem.

Utánaolvasva a történetnek, kiderül, hogy ez egy 1991 és 1995 között vetített animációs sorozaton alapul. Eredetileg képregénynek szánták, de végül tv-sorozat lett belőle. Emiatt a filmes feldolgozás belesűrít mindent, amit az eredeti sorozatból kiemelni érdemes. Eredetileg a megmaradt emberek két településen éltek: Monican és Bregna. Eltérő a társadalmi berendezkedés, ezért van alapvető konfliktus. Ez jobban megmagyarázza, miért Monican a hite a főhősünknek.

A film látványvilága és fényképezése olyan lett, mintha valaki élőszereplős mangát akarna vászonra vinni. Ettől minden csat jelenet rettentően gagyi, viszont kiválóan visszaadja a képregények töredezett, eltúlzott képkockákból álló ábrázolását. Tisztelgés az eredeti szándék előtt. A csatajeleneteken túl a világ ábrázolása, a díszletek mind nagyon profik, látszik, hogy komolyan gondolták az ábrázolást. Akkoriban még nem voltak rendes farmok, amivel valós időben lehetett komplett jeleneteket előállítani, így mindenképpen dicséretes a sok belefektetett munka. Már nagyon nagy a fejlődés 1995-höz képest, amikor órákban volt mérhető egy képkocka előállítása, ami 2005-ben lement percekre.

Maga a történet nagyon fura. Olyan, mintha minden filmből lopott volna egy kicsit, hogy a végén összegyúrja egy masszává. Valójában pont fordítva történt. Minden film, amihez hasonlítottam, amire emlékeztetett egy-egy elem, 1995 után készült. A film 2005-ös, de a gyökerek 10 évre visszanyúlnak. A Disney is csak 2006-ban vette meg a Pixart, ez még előtte készült. Oké, a Toy Story 1995-ös, de akkor az nagy durranás volt.

Charlize Theron nagyon szép és nagyon szexi végig a filmben. Mint egy harcos macskanő. Valahogy a sci-fiben kötelező minden nőt testre simuló ruhában filmezni, nagyon kevés a kivétel. A többi főhős is hozta a meghasadt, gonosz szerepet, vagy épp a jó barátot. Nem hozott semmi meglepőt, de amit hozott, azt jól csinálta. A történet – ahogy a képi világ is – képregényesen túlzó, egyszerű és feszült. Az állandó belső vibrálás végig jelen van a filmben. Nem engedjük el, hisz ez tartja össze a filmet.

A sajátos ábrázolásmód és a fordulatos, de kisiskolás szintű történetvezetés a komolyabb filmekhez szokott nézőket mind elriasztja, de a történet kedvelőit és a sci-fi rajongókat ott marasztalja a végéig. Olyan, mint egy dokumentumfilm a 2000 előtti emberek fantáziájáról. Melegágya a csalódottságnak.

60 Æon Flux  (2005)

akció | kaland | sci-fi | thriller

2415-ben járunk. Az emberiséget egy szörnyű vírus tizedelte meg, csupán öt millióan élték túl a nehéz évszázadokat. Az emberiség a Bregna nevű utópisztikus városba... több»

1