0(!) dollárért kapott tulajdonrészt a Formula-1-es csapatban Ryan ReynoldsA kép forrása: Monica Schipper / Getty Images for Netflix

Ryan Reynolds bővíti sportportfólióját, és ez állítólag nem került neki semmibe.

A színész befektetése egy walesi futballklubba olyan sikeres volt, hogy most sportcsapatok ingyen adnak neki és partnerének, Rob McElhenney-nek tulajdonrészeket. 

Reynolds és McElhenney az Otro Capital és a RedBird Capital Partners amerikai befektetési cégekkel közösen vásárolta meg az Alpine Forma-1-es csapat 24 százalékát. Az egyesített csoport 220 millió dollárt fizetett. Reynolds és McElhenney befektetési cége, a Maximum Effort Investments, amelyben Michael B. Jordan is partner, most 2-3 százalékos részesedéssel rendelkezik a csapatban, amelyet 18-27 millió dollárra értékelnek. A brit Daily Mail szerint azonban Reynolds és McElhenney ingyen szálltak be.

Jól olvastad: semmi, nulla, nada, zéró, nyista.

A jelentés szerint az Alpine számára a kifizetés a hollywoodi sztárok munkájának formájában történik majd: Reynolds és McElhenney várhatóan "történetmesélői képességeikkel és talán egy dokumentumfilm-sorozattal" járulnak hozzá a klub további sikeres előmeneteléhez, hasonlóan ahhoz, amit a Wrexham futballklubnál csináltak a részesedésért cserébe.

Reynolds és McElhenney 2020-ban vásárolta meg a küszködő futballklubot körülbelül 2,5 millió dollárért. A csapat sikere és a Üdv Wrexhamben! című doku-sorozat után most úgy vélik, hogy a klub értéke három év alatt megháromszorozódott.

Nem újdonság, hogy híres tulajdonosok segítik egy sportcsapat népszerűsítését. Jay-Z egykor az NBA Brooklyn Nets egy részének tulajdonosa volt, Jennifer Lopez pedig az NFL Miami Dolphins több híres tulajdonosa között volt. Ezekben az esetekben azonban a hírességek csekély részesedést kaptak a csapatból, és valójában fizettek is érte. Amikor Jay-Z eladta a Netsből való részesedését, az mindössze 355 ezer dollárt ért.

A futballlegenda Lionel Messinek az MLS-hez való csatlakozása részeként ígértek egy darabot az Inter Miami csapatából. A kétszeres golf major bajnok Jon Rahm nemrégiben hosszabbítást írt alá a Callaway Golf céggel, amely a Golf Digest szerint magában foglalta a TopGolf Callaway márkában való részesedést is.

Úgy tűnik tehát, hogy a hírességeknek vagy sportolóknak tulajdonrészt adni egy növekvő trend és egy zseniális stratégia arra, hogy ingyen vagy olcsón PR-t kapjanak olyan csapatok, akikre ez igazán ráfér.