A legrosszabb streaming szolgáltatás - Christopher Nolan az HBO Max-ról

Alakulóban van Hollywood 2021-es nagy botránya. Ám ezúttal nem egy csalfa házastárs vagy egy szexuális ragadozó a téma, hanem az egyik legnagyobb filmstúdió, a Warner Bros. és annak legújabb döntése, amellyel lényegében magára haragította fél Hollywoodot.

Történt ugyanis, hogy a Warner Bros. fejesei úgy döntöttek, a teljes 2021-es filmkatalógusuk terjesztését gyökeresen átalakítják. Az összesen tizenhét filmet érintő döntés értelmében a 2021-es bemutatók párhuzamosan zajlanak majd a mozikban és a HBO Max csatornáján.

Ez olyan filmekre is érvényes, mint a Mátrix: Feltámadások, a Dűne vagy az új 291632. És a jelek szerint nagyon úgy tűnik, hogy e lépésük előtt konkrétan senkivel sem egyeztettek: sem a rendezőkkel, sem a színészekkel, sem a filmeket velük partnerségben készítő többi stúdióval. Ez volt az, ami többeknél kiverte a biztosítékot.

A szeptemberben bemutatott és nem meglepő módon mélyen az előzetes várakozások alatt teljesítő Tenetrendezője, Christopher Nolan hangot is adott nemtetszésének több interjúban is. Ezekben arról beszélt, hogy a Warner döntését gazdaságilag a világon semmi sem indokolta, de ami nagyobb baj, hogy erről előtte senkinek sem szóltak.

A rendező úgy fogalmazott, „néhányan a filmipar legnagyobb alkotói és legfontosabb filmsztárjai közül este abban a tudatban feküdtek le, hogy az egyik legnagyszerűbb stúdiónak dolgoznak, ám reggel már úgy ébredtek, hogy az egyik legrosszabb streaming szolgáltatónak dolgoznak.” Úgy véli, a filmipar szereplői, a filmkészítők és a színészek sem érdemlik ezt a fajta bánásmódot.

A hírek szerint nem csak Christopher Nolan akadt ki a Warner lépése nyomán, de többek közt Denis Villeneuve, a Dűne rendezője is. Sőt, a szintén jövőre érkező Godzilla Kong ellen készítésében résztvevő Legendary Pictures már perrel fenyegetőzik, mivel a egyidejű mozis és streaming bemutató által jelentős bevételtől eshetnek majd el.

A Warner Bros. stúdiót és a HBO Max csatornát is üzemeltető AT&T vezetője, John Stankey azonban megvédte a stúdió döntését. Véleménye szerint nincs abban semmi meglepő, hogy egy ilyen jellegű modellváltás nagy visszhangot vált ki az iparágon belül. Az is normális, hogy mindenkinek más a nézőpontja az ügyben, ugyanakkor hozzátette, végül úgyis minden azon múlik, hogy a hosszú távon a fogyasztók mit szeretnének.