Mint arról korábban már mi is beszámoltunk, az MGM hónapokkal elhalasztotta a 007 Nincs idő meghalni premierjét a koronavírus-járvány miatt. Eredetileg e hónap végén debütált volna a titkosügynök legújabb kalandja, ám a küldetést elnapolták egészen novemberig. Ezt a lépést mindenképp megérzi anyagilag a stúdió, de vajon bukásnak nevezhető-e ez valójában?
Ami tény, hogy a reklámok és más marketing költségek egy része első ránézésre kidobott pénznek tűnhet, és egy ilyen kaliberű kampánynál ez bizony dollár milliókat jelent. Egyes elemzések és becslések szerint a film marketing költsége 30-50 millió dollárt tesz ki, aminek a nagy részét már ellőtték, de lehet, hogy feleslegesen. A Super Bowl félidejében levetített előzetesért 4-5 millió dollárt kellett kicsengetni, bár azért ez még novemberben is éreztetheti hatását.
De mi a helyzet a filmhez kötődő egyéb termékkapcsolásokkal és média megjelenésekkel? Utóbbiak közé tartozik a film betétdala, ami mindig is egy nagyon fontos és többnyire nagyon erős pontja volt a franchise-nak. Ezúttal a Grammy-díjas Billie Eilish dala csendül fel a filmben, amit már korábban bemutattak, és kimondottan nagy sikert ért el eddig. Csakhogy novemberig jó eséllyel már unalomig ismételt muzsika lesz, ami semmiképpen sem szerencsés.
A James Bond filmekhez egy ideje már az Omega szállítja a karórákat, amelyek a piaci forgalomban is meg szoktak jelenni. Ennek premierjét szintén az eredeti mozipremier előtti időszakra pozícionálták. A Swatch is hasonlóképp tesz a filmhez kötődő új karórájával.
Akármennyire is úgy tűnik, hogy a koronavírus miatt hozott intézkedések súlyos anyagi veszteséget okoznak az MGM-nek, valójában jó esély mutatkozik rá, hogy a halasztással nem csak a jó döntést hozták meg, de a jövedelmező döntést is. Csak Kínában 70 000 mozi tart hetek óta zárva, de már Olaszországban is egyre többet zárnak be a járvány miatt, és könnyen lehet, hogy több más országban is bevezetnek majd ilyen intézkedéseket. Így, ha mégis megtartanák az eredeti premiert, az a jelentősen visszaeső nézettség miatt sokkal nagyobb veszteséget okozhatna. Az előzetes becslések szerint a 007 Nincs idő meghalni világszerte elérheti az 1 milliárd dolláros bevételt – normál körülmények között. Ha viszont a járvány idején, az eredeti időpontban mutatnák be, akkor akár ennek 30%-át is elbukhatná a stúdió, ami 300 millió dollárt jelent. Ez épp csak tízszer nagyobb veszteség lenne, mint a halasztással benyelt 30 millió…