2018.09.03   szerző: Varga_Júlia   hozzászólások: 0

Az 1977-es Sóhajok érdekes és különös film, nem csoda, hogy sokakat megihletett. Dario Argento klasszikusát Luca Guadagnino gondolta újra – ebből született meg az idei év horrorjának és egy kifejezetten unalmas filmnek egyszerre kikiáltott Sóhajok, amely egy berlini tánctársulat tragikus sorsát követi nyomon.

Felkavaró vs. unalmas – a Suspiria-remake megosztóra sikeredett

A filmet a Velencei Filmfesztiválon láthatta először a nagyközönség, és igen érdekes benyomást tett a nézőkre. Sokan a felénél kisétáltak, sokan végignézték és az egekbe magasztalták, vagyis a film bemutatásakor kapott közönyt, érdektelenséget, dicséretet, tapsot és kifütyülést is.

Az instant sikerű Szólíts a neveden után a rendező nagyon más műfajban alkotott teljesen eltérőt, ami nem is igazán remake-re sikeredett, inkább homage-a lett eredetinek, de hasonlóan erős és következetes vizuális hatásokkal és színekkel dolgozott. Már az előzetesből kiderül, hogy a film nem való mindenkinek, mert sokszor színpadias, merev és sűrített tartalmú képekkel próbálja meg elmesélni a történetet – ami ráadásul szintén nem egy egyszerűen emészthető dolog, legalábbi az előzetes vélemények szerint. A filmfesztiválon a vetítőterem ajtajában felállítottak egy elsősegély-asztalkát arra az esetre, ha netán valaki túlságosan a szívére venné a filmen látottatak. Hogy hányan használták, arról hír.

A Twitter viszont bővelkedik a filmet minősítő bejegyzésekben. Akinek nem tetszett, az unalmasnak, színtelennek, erőtlennek érezte. Volt, aki szerint Tilda Swinton felesleges a filmben, illetve Dakota Johnson lehetőségeinek kiaknázatlanságát vetette a rendező szemére, és természetesen volt olyan, aki szerint a film egyáltalán nem tartotta tiszteletben az előző alkotást.

Dicséretekből sincs hiány: sokan egyenesen az idei év horrorfilmjének tartják a Suspiriát, ami őrült, érdekes, gyönyörű és nagyban különbözik az eredetitől, de ez nem gond. Dakota Johnson végre megmutathatta, hogy mire képes, Guadagnino pedig zsinórban a második mesterművét rendezte meg.

Hogy a műértő és kritikus közönség véleménye mennyiben fogja befolyásolni a jegyeladásokat, illetve mennyire fog a közönségnek tetszeni a film, azt ennyiből még nehéz megsaccolni – de elképzelhető, hogy a Suspiriáról most beszélni fognak egy darabig. Hogy végül hova kerül a filmes kánonban, abba majd az egyszeri mozinézőknek is lesz beleszólása: itthon november 8-ától vetítik a filmet a mozik.