Marvel-botrány: Páros lábbal szálltak bele a dolgozók a cégbe, ezt aligha lehet a szőnyeg alá söpörni

A nemrégiben megjelent Thor: Szerelem és mennydörgés kapcsán ismét szóba került a Marvel számítógépes effektjeinek minőségének kérdése, ám ezúttal nem a nézők és nem is a kritikusok fejezték ki fenntartásaikat, hanem maguk a készítők.

A Redditen merült fel a téma, amely kapcsán azt boncolgatták a hozzászólók, hogy a Marvel "a legrosszabb gyártási módszerrel és VFX-menedzsmenttel" rendelkezik a szakmában. A stúdió sosem tudott dönteni a végső megjelenésről, mielőtt a vizuális effektekre szánt idő fele letelt volna.

MIRŐL IS VAN SZÓ?

A platformon főként azok szólaltak meg mostanáig, akik a VFX területén dolgoznak, azaz többek között filmek és sorozatok utómunkálataiban vizuális effektekkel foglalkoznak. A fórumon számos panasz merült fel olyan szakemberek részéről, akik korábban dolgoztak a stúdiónak, elmondásuk szerint gyakran lehetetlen munkakörülmények uralkodott.

A témában kiégésről számolnak be, az emberek arról mesélnek, hogy nem tudnak aludni, miközben a Marvel-projekteken dolgoznak. Létezik a "crunch" kifejezés is, amely főként a játékvilágból ismert, és amely a túlórák halmozását írja le a teljes túlterheltségig, hogy a határidőt tartani lehessen.

A PROBLÉMA NEM ÚJ

Mivel a poszt egy olyan fórumon jelent meg, ahol főleg VFX művészek tevékenykednek, először nem kapott túl nagy figyelmet a téma. A VFX-művészek elmagyarázzák, hogy ennek semmi köze a Disney új vezetéséhez vagy a Marvel Disney általi átvételéhez, hanem a probléma a kezdetektől fogva fennállt a Marvelnél.

A stúdió minden más stúdiónál gyakrabban változtatja meg a specifikációkat, és túl szoros határidőket szab meg. Például hetekig dolgoznak egy jelenet vizuális effektjein, majd végül kidobják azokat, mert a Marvel hirtelen úgy dönt, hogy a jelenetnek teljesen másképp kell kinéznie, ugyanakkor nem hosszabbítja meg a határidőt, annak ellenére, hogy a munkát újra kell kezdeni.

SOHA TÖBBÉ VFX MUNKA

A vizuális effektekért felelős személyek általában nem maguk a hollywoodi stúdiók, hanem saját cégeik alkalmazottai. A Marvel alkalmazza ezeket a cégeket. Néhány VFX-művész kijelentette, hogy külön megállapodást kötöttek a főnökeikkel, hogy nem kelljen Marvel-projekteken dolgozniuk.

Dhruv Govil VFX-készítő, aki többek között A csodálatos Pókember, A galaxis őrzői és a Pókember: Hazatérés című filmeken dolgozott, egy tweetben mondta el a nyilvánosságnak, hogy a Marvel miatt hagyta ott a szakmát.