Pier Paolo Pasolini hírhedt, szélsőséges olasz–francia filmje, amely De Sade márki botrányos regényét helyezi át a második világháború végének fasiszta Olaszországába, a Salói Köztársaság idejére. A történetben négy hatalommal bíró úr – egy herceg, egy bíró, egy püspök és egy elnök – fiatal fiúkat és lányokat raboltat el, hogy egy elszigetelt kastélyban elképzelhetetlen perverzióknak és kegyetlenségeknek vessék alá őket. A film szerkezete Dante Isteni színjátékának mintájára körökre oszlik (Pokol tornáca, a mániák, a sz*r és a vér köre), mindegyik egyre sötétebb stációja az embertelenségnek. Pasolini alkotása a hatalom önkényének, az elnyomásnak és a szabadság totális megtiprásának darabja, mely máig az egyik legmegosztóbb, legvitatottabb film a filmtörténetben – sok helyen még mindig cenzúrázva vetítik vagy tiltólistára került. Csak erős idegzetű nézőknek ajánlott, de azoknak, akik keresik a filmek mélyebb, feszítő kérdéseit, Salo olyan tapasztalatot ad, amely egyszerre felkavaró, és kitörölhetetlenül beég az emlékezetbe.
Pier Paolo Pasolini hírhedt, szélsőséges olasz–francia filmje, amely De Sade márki botrányos regényét helyezi át a második világháború végének fasiszta Olaszországába, a Salói Köztársaság idejére. A történetben négy hatalommal bíró úr – egy herceg, egy bíró, egy püspök és egy elnök – fiatal fiúkat és lányokat raboltat el, hogy egy elszigetelt kastélyban elképzelhetetlen perverzióknak és kegyetlenségeknek vessék alá őket. A film szerkezete Dante Isteni színjátékának mintájára körökre oszlik (Pokol tornáca, a mániák, a sz*r és a vér köre), mindegyik egyre sötétebb stációja az embertelenségnek. Pasolini alkotása a hatalom önkényének, az elnyomásnak és a szabadság totális megtiprásának darabja, mely máig az egyik legmegosztóbb, legvitatottabb film a filmtörténetben – sok helyen még mindig cenzúrázva vetítik vagy tiltólistára került. Csak erős idegzetű nézőknek ajánlott, de azoknak, akik keresik a filmek mélyebb, feszítő kérdéseit, Salo olyan tapasztalatot ad, amely egyszerre felkavaró, és kitörölhetetlenül beég az emlékezetbe.