Játssz egy Samsung Galaxy A20e-ért · Nyerj mozijegyet akár minden héten! Több info itt » Login  
51

Salo, avagy Szodoma 120 napja (1975)

Salò o le 120 giornate di Sodoma
Filmadatlap
 
18
Szereplők
9
Vélemények
19
Képek
2
Videók
 
filmkiritk Nézhetetlen  2020. 07. 05.

legújabb vélemény

Gyomorforgató!

amennyiben ezt ha valaki végig tudja nézni, akoor.meg kell hagyni erős gyomra van! Amikor a lányok ürülékét felszolgálták, ki kellett kapcsolnom. Undorító volt amúgy is.

 
HETEDIK   2017. 08. 27.

Pasolini és a film mondanivalója iránti tiszteletem okán jónak ítélem, ugyanis bármilyen hatalmi rendszer, legyen az mai vagy múltbéli valóban visszataszító és az egyént magasról leszarja. De a film megoldásai, hát....nem szalonképes. Minden idők egyik legvitatottabb és legfelkavaróbb filmje lett, az biztos. Pasolini pedig meg is halt miatta.


 
BoBamburg   2019. 05. 03.

Nehéz egyértelműen azt mondani erre a filmre, hogy jó vagy rossz. Viszont megbotránkoztató és polgárpukkasztó, az már biztos. Valószínűleg sokaknak nézhetetlen és érthetetlen lesz az egész. Számomra érdekes volt, bár nem hinném, hogy mostanában újra nézném (vagy akár valaha). Egyszer elég volt, kiváltotta belőlem a kívánt hatást, sikeresen kimozdított a komfortzónámból.

 
alex   2015. 02. 12.

Sajnos nem tudtam egeszen vegignezni a Salo, avagy Szodoma 120 napja. Talan ugy sem adott volna mar tobbet. Amikor meg a filmeknel nagy muveszekre jatszottak, vagy legalabbis azt hittek hogy azok. Most mar a film megtekintese nem erre utal, de a forgatas elegge sexis lehetett... Valakiknek :)

 
jencike1985 Nézhetetlen  2017. 06. 01.

Nézhetetlen és ez a valódi igazság. Nem hinném, hogy van ember aki ezt meg tudta nézni, vagy ha meg is nézte akkor elfogadta mint filmet. Beteges és morbid.

 
juhasz-david93   2015. 05. 02.

Undorító ez a film, Pasolini a saját beteges perverzióit élte ki a forgatáson, mindez persze a polkorrektség jegyében fasiszta környezetbe helyezve. 18-as karikás a film, de kétlem, hogy a 19, 29, 39 stb. éveseknek ezt a beteges víziót látniok kellene.

 
kristoftoth21   2019. 06. 20.

Mi volt ez a retek? Kissé idejét múlt stílusú... Nem tudom azt hittem valami beteg filmet kapok. Bár valóban az, ahogy bemutatja a hatalommal való visszaélést, a betegebbnél betegebb pornó jelenetekben, de inkább fárasztó minthogy valaki ki élhesse a különféle filmes perverzióit. Erre inkább nem voltam kíváncsi minthogy azt mondjam rá, hogy ez egy igazán beteg film, perverznek perverz, de inkább unalmas volt nézni, mint hogy ezen filózzak, hogy ennek most mi is a mondani valója. Nem jött be, gyenge... 3/10

 

Pasolini utolsó filmje.

(HETEDIK )
 

A film nézése közben sokan rosszul lettek.

(HETEDIK )
 

A film szerepel az LMBT listán,mely azokat a filmeket tartalmazza, melyekben leszbikus, meleg, biszexszuális vagy transznemű szereplők szerepelnek,illetve a film cselekményére hatással van, ha a filmben azonos neműek közötti kapcsolat létesül.

(mamiéstöti2)
 

A filmet először 1988. szeptember 24-én vetítették le nyilvánosan a magyar közönségnek, a Tanács körúti Filmmúzeumban. A fogadtatás miatt a későbbi időpontra meghírdetett nyilvános előadások elmaradtak.

(Bogi87)
 

A film ősbemutatójára Pasolini halála után, néhány héttel (1975. november 22-én) került sor Párizsban. Sokan állítólag vetítés közben távoztak a teremből.

(Bogi87)
 

A Paolo Bonacelli alakította Herceg nem látható a film végén olyan képsorokban, melyekben saját kezűleg kínozná az áldozatokat, pedig a standfotók bizonyítják, hogy vele is készültek ilyen jelenetek.

(Bogi87)
 

A film végső változatának elkészítését nagyban nehezítette az a tény, hogy ismeretlen tettesek 1975. augusztus 27-én betörtek a római Technicolor laboratóriumba, és ellopták a filmtekercsek egy részét. Így a rendezőnek a megmaradt, ill. fel nem használt anyagok álltak csak a rendelkezésére. Az a hír járja, hogy Pasolinit az ellopott tekercsek visszaadásának szándékával csalták tőrbe és gyilkolták meg 1975 novemberében.

(Bogi87)
 

A hivatásos színészeknek megengedte az improvizációt Pasolini, de azért arra törekedett, hogy úgy forgassák le a filmet, minél kevesebb vágásra legyen később szükség.

(Bogi87)
 

Az amatőrökkel csak a felvétel előtti percekben közölték, hogy éppen melyik jelenet kerül sorra, így akarta Pasolini elérni, hogy a reakcióik minél hitelesebbek legyenek.

(Bogi87)
 

A stábot Pasolini teljesen elzárta a külvilágtól, még a producer Alberto Grimaldi sem juthatott be a forgatásra. Erre jó oka volt, hiszen a stábot több fenyegetés is érte, és még rendőri védelemre is szükség volt.

(Bogi87)
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.