Ugyanazt az alapreceptet követi, mint az előző részek: egy tinilány előérzete ment meg néhány fiatalt egy hullámvasút-balesettől, ám a Halál elkerülhetetlen tervét újabb brutális, ötletes és néha öncélúan véres jelenetek mozdítják elő. A film stílusa kifejezetten tiniknek szól, brutális, néha abszurdba hajló, a hangulat ezúttal kevésbé feszültséggel teli, inkább ingerszegény és önismétlő, mint az előző epizódokban. A cselekmény kiszámítható, kevés valódi meglepetéssel, a karakterek felszínesek, kevéssé átélhetőek, de Mary Elizabeth Winstead főszereplése üdítően emeli a színvonalat a többiekhez képest. A színészi játék főként átlagos, a mellékalakok sablonosak, de a főhősnő hiteles. A forgatókönyv nem újít, a rendezés rutinos, a félelemfaktor helyett inkább a brutalitásé a főszerep. Objektíven a széria fáradását mutatja a rész, szubjektíven még mindig fun lehet trash-rajongóknak, főként a kreatív halálesetek és a hullámvasútjelenet miatt.
Ugyanazt az alapreceptet követi, mint az előző részek: egy tinilány előérzete ment meg néhány fiatalt egy hullámvasút-balesettől, ám a Halál elkerülhetetlen tervét újabb brutális, ötletes és néha öncélúan véres jelenetek mozdítják elő. A film stílusa kifejezetten tiniknek szól, brutális, néha abszurdba hajló, a hangulat ezúttal kevésbé feszültséggel teli, inkább ingerszegény és önismétlő, mint az előző epizódokban. A cselekmény kiszámítható, kevés valódi meglepetéssel, a karakterek felszínesek, kevéssé átélhetőek, de Mary Elizabeth Winstead főszereplése üdítően emeli a színvonalat a többiekhez képest. A színészi játék főként átlagos, a mellékalakok sablonosak, de a főhősnő hiteles. A forgatókönyv nem újít, a rendezés rutinos, a félelemfaktor helyett inkább a brutalitásé a főszerep. Objektíven a széria fáradását mutatja a rész, szubjektíven még mindig fun lehet trash-rajongóknak, főként a kreatív halálesetek és a hullámvasútjelenet miatt.