Monumentális kalandfilm, amely Peter Jackson rendezésében az 1933-as klasszikus újragondolása grandiózus látványvilággal és modern technikai megoldásokkal. A film stílusa epikus, időnként melodramatikus, intenzív hangulattal, bár hossza és tempója sokszor megtöri a lendületet, egyes jelenetek túl hosszúra nyúlhatnak. A cselekmény a már ismert „szépség és a szörnyeteg” motívum köré épül, a karakterek közt kiemelkedik a szerethető Ann (Naomi Watts), az idealista Jack (Adrien Brody) és a karizmatikus rendező (Jack Black), ugyanakkor a jellemfejlődés hullámzó és helyenként logikátlan. A színészi játék összességében remek, különösen Kong karaktere Andy Serkis mozgásával, míg a forgatókönyv és rendezés vizuálisan lenyűgöző, de előfordulnak öncélú, túlzó, dramaturgiailag megkérdőjelezhető jelenetek is. Objektíven nézve a film látványos, de túl hosszú, szubjektíven mégis magával ragadó élményt nyújt a műfaj kedvelőinek, főként azoknak, akik szeretik a technikai bravúrokat és a nagyívű történeteket.
Monumentális kalandfilm, amely Peter Jackson rendezésében az 1933-as klasszikus újragondolása grandiózus látványvilággal és modern technikai megoldásokkal. A film stílusa epikus, időnként melodramatikus, intenzív hangulattal, bár hossza és tempója sokszor megtöri a lendületet, egyes jelenetek túl hosszúra nyúlhatnak. A cselekmény a már ismert „szépség és a szörnyeteg” motívum köré épül, a karakterek közt kiemelkedik a szerethető Ann (Naomi Watts), az idealista Jack (Adrien Brody) és a karizmatikus rendező (Jack Black), ugyanakkor a jellemfejlődés hullámzó és helyenként logikátlan. A színészi játék összességében remek, különösen Kong karaktere Andy Serkis mozgásával, míg a forgatókönyv és rendezés vizuálisan lenyűgöző, de előfordulnak öncélú, túlzó, dramaturgiailag megkérdőjelezhető jelenetek is. Objektíven nézve a film látványos, de túl hosszú, szubjektíven mégis magával ragadó élményt nyújt a műfaj kedvelőinek, főként azoknak, akik szeretik a technikai bravúrokat és a nagyívű történeteket.