A Nyugaton a helyzet változatlan már két korábbi feldolgozásában is hatalmas rajongótábort gyűjtött, hiszen az idők során a realisztikus háborús mozi mintapéldáját adta. Most Edward Berger 2022-ben elkészítette a németek változatát is, mely egyből nagy siker lett. A néző szinte maga is ott lehet a frontra vonuló német kiskatonák között, átérezve naiv lelkesedésüket. Ez a bizonyos lelkesedés azonban hamar drámába csap át, amikor szembesülnek a nyugati front kegyetlen, sivár és állandó halált hozó, szürke világával. A rendezés nagyon jól „játszik” a fényekkel, színekkel és a lepusztult, sáros háttér folyamatos megjelenítésével, mely átélhetővé teszi számunkra a szürreális háborús közeget. A főszerepekben Sebastian Hülk, Albrecht Schuch, Devid Striesow és Edin Hasanovic óriásit alakítanak. Látunk borzalmakat, szabályos rohamokat a lövészárkok között, haldoklókat és a téboly közepén néhány fiatalt, akiknek csak a túlélés a céljuk. Daniel Brühl mint a megadásra kényszerülő Németország vezetője, árnyalt módon láttatja velünk a németek kiszolgáltatottságát a pökhendi francia tábornokok előtt. A filmről három jelző jut eszembe: nyers, kőkemény és realisztikus. Értékelésem: 85%. Az utóbbi évek egyik legjobb háborús filmje.
A Nyugaton a helyzet változatlan már két korábbi feldolgozásában is hatalmas rajongótábort gyűjtött, hiszen az idők során a realisztikus háborús mozi mintapéldáját adta. Most Edward Berger 2022-ben elkészítette a németek változatát is, mely egyből nagy siker lett. A néző szinte maga is ott lehet a frontra vonuló német kiskatonák között, átérezve naiv lelkesedésüket. Ez a bizonyos lelkesedés azonban hamar drámába csap át, amikor szembesülnek a nyugati front kegyetlen, sivár és állandó halált hozó, szürke világával. A rendezés nagyon jól „játszik” a fényekkel, színekkel és a lepusztult, sáros háttér folyamatos megjelenítésével, mely átélhetővé teszi számunkra a szürreális háborús közeget. A főszerepekben Sebastian Hülk, Albrecht Schuch, Devid Striesow és Edin Hasanovic óriásit alakítanak. Látunk borzalmakat, szabályos rohamokat a lövészárkok között, haldoklókat és a téboly közepén néhány fiatalt, akiknek csak a túlélés a céljuk. Daniel Brühl mint a megadásra kényszerülő Németország vezetője, árnyalt módon láttatja velünk a németek kiszolgáltatottságát a pökhendi francia tábornokok előtt. A filmről három jelző jut eszembe: nyers, kőkemény és realisztikus. Értékelésem: 85%. Az utóbbi évek egyik legjobb háborús filmje.