Alexander Payne rendezésében egy eredeti alapötletre épül, amely kezdetben izgalmas metaforákat és társadalmi kérdéseket ígér, mégis végül felszínesen kezeli azokat, sok témát csak érintőlegesen bont ki. A stílus vizuálisan ötletes, helyenként szatirikus, de a hangulat inkább szétszórt és kevésbé fókuszált, mint valóban élményszerű. A cselekmény eredetisége ellenére hamar elvált a fő mondanivalótól, és számos érdekfeszítő lehetőséget kihasználatlanul hagy, míg a karakterek kidolgozatlanok maradnak – bár Matt Damon megbízható főszereplő, Christoph Waltz pedig karizmatikus mellékszereplő, az alakítások nem emelik ki igazán a filmet. A forgatókönyv túl sok irányba indul el, és a rendezés sem képes egységes egésszé fogni az ötleteket. Objektíven egy érdekes, de be nem teljesedett film, szubjektíven sem tudja tartani a Payne-től megszokott minőséget. Azoknak ajánlom, akik kedvelik a társadalmi szatírákat és az egyedi látványvilágot, de ne várjanak mély mondanivalót.
Alexander Payne rendezésében egy eredeti alapötletre épül, amely kezdetben izgalmas metaforákat és társadalmi kérdéseket ígér, mégis végül felszínesen kezeli azokat, sok témát csak érintőlegesen bont ki. A stílus vizuálisan ötletes, helyenként szatirikus, de a hangulat inkább szétszórt és kevésbé fókuszált, mint valóban élményszerű. A cselekmény eredetisége ellenére hamar elvált a fő mondanivalótól, és számos érdekfeszítő lehetőséget kihasználatlanul hagy, míg a karakterek kidolgozatlanok maradnak – bár Matt Damon megbízható főszereplő, Christoph Waltz pedig karizmatikus mellékszereplő, az alakítások nem emelik ki igazán a filmet. A forgatókönyv túl sok irányba indul el, és a rendezés sem képes egységes egésszé fogni az ötleteket. Objektíven egy érdekes, de be nem teljesedett film, szubjektíven sem tudja tartani a Payne-től megszokott minőséget. Azoknak ajánlom, akik kedvelik a társadalmi szatírákat és az egyedi látványvilágot, de ne várjanak mély mondanivalót.