Dargay Attila egyik legemlékezetesebb magyar animációs filmje, amely egyaránt bűnügyi krimi és humoros kaland, környezetvédelmi üzenettel. A stílus játékos, ugyanakkor felnőtt szemmel mélyebb, társadalmi kérdéseket is boncolgat, a város és természet ellentétén keresztül. A cselekmény pörgős: az idős kutyakapitány és különc segítői – egy egértizedes és egy bolhaügynök – küzdenek Zéróval, a mesterbűnöző macskával, aki az erdőt akarja eladni fakitermelésre. A karakterek szerethetőek, a figurák szellemesek és jól karikírozzák az emberi jellemeket, külön kiemelhető Pimpike, a farkas. A szinkronmunkák – Csákányi László, Gálvölgyi János, Székhelyi József – legendásak, a forgatókönyv ötletes, a rendezés árnyalt, vizuálisan igényes; bár Dargay más műveihez képest visszafogottabb, így is kiemelkedő. Objektíven egy jól sikerült, tanulságos rajzfilm, szubjektíven nosztalgikus élmény, amely felnőtteknek és gyerekeknek is ajánlott – főleg a hazai klasszikus animációs filmek kedvelőinek.
Dargay Attila egyik legemlékezetesebb magyar animációs filmje, amely egyaránt bűnügyi krimi és humoros kaland, környezetvédelmi üzenettel. A stílus játékos, ugyanakkor felnőtt szemmel mélyebb, társadalmi kérdéseket is boncolgat, a város és természet ellentétén keresztül. A cselekmény pörgős: az idős kutyakapitány és különc segítői – egy egértizedes és egy bolhaügynök – küzdenek Zéróval, a mesterbűnöző macskával, aki az erdőt akarja eladni fakitermelésre. A karakterek szerethetőek, a figurák szellemesek és jól karikírozzák az emberi jellemeket, külön kiemelhető Pimpike, a farkas. A szinkronmunkák – Csákányi László, Gálvölgyi János, Székhelyi József – legendásak, a forgatókönyv ötletes, a rendezés árnyalt, vizuálisan igényes; bár Dargay más műveihez képest visszafogottabb, így is kiemelkedő. Objektíven egy jól sikerült, tanulságos rajzfilm, szubjektíven nosztalgikus élmény, amely felnőtteknek és gyerekeknek is ajánlott – főleg a hazai klasszikus animációs filmek kedvelőinek.