2024.05.02 22:32 kabel Olvasottság: 156x
3

Átlagos szörnyes film egy érdekes időpontban

A Godzilla Minus One sajnos nem volt olyan jó, mint gondoltam. Ez nem Shin-Godzilla féle szórakoztatóan kifordított társadalom-kritika volt, hanem egy tipikus kaijus film, azok összes erényével és hátrányával. Egyedüli érdekessége, hogy közvetlen a világháború utáni Japánban játszódik, ami egy meglepően ritkán látott helyszín és időpont.

A főszereplőnk, Koichi Shikishima a japán katonaság egy pilótája, a háború végén találkozik a címszereplő gyíkkal, akinek erejét és vérszomját hamar láttatja velünk a film. Shikishimát azóta marja a bűntudat, úgy érzi nem tett eleget. A film szépen láttatja a háborús trauma feldolgozást, és hogy mennyire magukra vesznek lehetetlen feladatokat a katonák. Hisz ugyanúgy nem tudják egyedül a háborút megfordítani, mint ahogy a városokat pusztító, lézert okádó óriás dinót legyőzni, mégis egy életre megbélyegzi őket a feladat és a kudarc. Biztos, hogy az akkori japán néplélekbe ez az élmény mélyen beleivódott, és a film megpróbálja főleg ezt láttatni és a főhősünk motivációjává megtenni. Godzilla legyőzése így többről szól, de csak egy kicsivel.

Átlagos szörnyes film egy érdekes időpontban

A történet ezért inkább az embereket követi, a hangsúly az említett emberi drámán van, a kaiju pedig ennek a feloldása csak. Ez egy érdekes metafora, de szerintem korántsem elég, hogy egy egész filmet elvigyen a hátán. A karakterek szintén kicsit átcsúsznak karikatúrába és túltolják a színészkedést majdnem minden érzelmesebb jelenetben. A film nagyon szereti az emberek arcát és reakcióit mutatni, amikor valami fontos történik, de ezek a jelenetek nagyon nyújtottnak hatnak, mert sokkal inkább azt akarnám nézni, amire reagálnak, mert a reakciójuk nem mond semmi újat.

Itt jön be, hogy ez egy indie film költségvetésével operált, így a CGI minősége nagyon hullámzó. Van, hogy egész oké, de sokszor nagyon kitűnik, főleg Godzilla jelenetekbe való kompozitálása nem sikerült mindig tökéletesen. Az animáció szintén fura, egyfelől a rendező nyilvánvalóan a régi filmek kissé bugyuta és ügyefogyott design-ját akarta visszahozni, de néha túl gyorsak a hüllő mozgásai. Mintha a két stílus folyamatosan harcolna egymással a film alatt. A Shin-Godzilla jobban eltalálta ezt a kettősséget. Mindazonáltal, akadnak nagyon szép és grandiózus romboló jelenetek, pedig az óriásgyíkot elég konzervatívan használták a hollywoodi feldolgozásokhoz képest.

A filmben akad pár furcsai logikai bukfenc, főhőseink terve több ponton sántít. Sok a véletlen is, de a történet jó tempóban halad, és nincs nagyon unalmas pillanata. A bemutatott világ érdekes, és bár a karakterek egyszerű figurák, mégis autentikusnak hatnak. A sztori nagyon egyszerű és kicsit sekélyes, nincs olyan mélysége, mint a korábbi filmnek, sajnos, de a lezárása magával ragadó és epikus. Egy szórakoztató film ez, pár érdekességgel, de csak azoknak ajánlom, akik amúgy is bírják az ilyen jellegű filmeket.

akció | dráma | kaland

Godzilla megjelenik a második világháború utáni Japánban, amely mélyponton van, és az országot még nagyobb nyomás alá helyezi. több»

3