Amikor Roy Andersson bemutatta az Egy galamb leült egy ágra, hogy tűnődjön a létezésről című velencei fődíjas filmjét, egyértelművé tette: egy korszak lezárult, hiszen ez a film a Dalok a második emeletről és a Te, aki élsz folytatásként trilógiát képeztek. Több
Újra elveszett alakok téblábolnak Roy Andersson sivár tereiben, hogy értelmetlen létezésünk kisszerűségével szembesítsenek. Aprólékos vizslatásra váró atmoszférikus képcsemegék egy svéd reklámfilmestől. Több
Néhol kicsit didaktikus, néhol lehetne merészebb, de szerethető a narratív-nem narratív játékával és a zavarbaejtő, bábuként mozgatott karaktereivel, valamint kreatív tereivel és kompozícióival. Több
Közhelyszámba megy, hogy Roy Andersson egyetlen egy filmet forgat le újra és újra, lassan harminc éve. Ez a legtöbb szerzői filmesről elmondható, de a svéd mester reklámokban kiérlelt, zavarba ejtően groteszk stílusa valóban olyan tökéletesre csiszolt és egyedülálló, hogy nem nagyon van mit fejleszteni rajta. Legújabb munkája, a Történetek a végtelenségről ugyanazt mondja és ugyanúgy, mint az Ember-trilógia többi darabja, fura módon mégsem válik önismétlővé. Vagyis de, viszont pont ezért jó. Több