Filmkritikák

80 A mihaszna  (2025)

 
2025. 12. 16.
Az elmúlt években színészként feltörekvő Harris Dickinson (A szomorúság háromszöge, Jókislány) első egészestés rendezésével nemcsak azt bizonyítja, hogy képes komoly színészvezetésre és atmoszférateremtésre, hanem azt is, hogy a brit realista filmes iskola félévszázados hagyományához 21. századi hangon tud kapcsolódni. A mihaszna kidolgozatlanságai ellenére egy jövőbeli alkotói életmű ígéretes nyitánya lehet. több»

76 Bugonia  (2025)

 
2025. 12. 10.
Miközben a legtöbb rendező igyekszik megőrizni a stúdiók kegyét, Lánthimosz rendre szétcincálja a hollywoodi logikát. A Bugonia a fősodor peremén táncoló groteszk (ál)sci-fi, egyben az emberi kapcsolatokat és a nagyvállalati működést méhkasmetaforába záró társadalmi parabola. több»
 
2025. 12. 10.
A hosszú menetelés, Stephen King elsőként megírt, még álnéven publikált regénye, sokáig elkerülte Hollywoodot, azonban idén szeptemberben végre megérkezett a várva várt filmes adaptáció. A filmváltozat a fokozatos feszültségkeltés terén is magasra helyezi a mércét, ám univerzális szimbólumrendszere, váratlan húzásai és leginkább mély karakterpillanatai révén válik igazán az utóbbi évek egyik legjobb King-feldolgozásává. több»

64 Együtt  (2025)

 
2025. 12. 03.
Michael Shanks filmje a való életben is egy párt alkotó Dave Franco és Alison Brie főszereplésével és egy rendkívül szuggesztív plakáttal hívta fel magára a figyelmet, de a kész mű sajnos nem ad többet a párkapcsolati klisék felsorolásánál, ráadásul a műfaji vonulata sem elég extrém ahhoz, hogy A szer szintű borzongást érezzünk. több»
 
2025. 11. 30.
Szupergyerekek, eltévedt rakomány, wannabe-terminátor kiborg, fókuszálatlan forgatókönyv, idegesítő karakterek, a xenomorphok meg valahol a susnyásban bujkálnak. Nem sok jót tartogat az Alien: Föld. több»
 
2025. 11. 22.
Anders Thomas Jensen rendezése ezúttal is hidat képez a tömeg- és a szerzői film világa között: önfeledt, abszurd szórakozás és drámai fedezettel bíró tanmese a valóság relativitásáról, egyenlőségről, objektum-szubjektum ütközéséről és arról, hogy ha mindenki félkarú, akkor csak egy kézre kell kesztyű. több»
 
2025. 11. 18.
Olasz Renátó első nagyjátékfilmje szokatlan vállalás. Elengedi a forgatókönyvhöz ragaszkodás béklyóját, és szabadesésbe kezd. Könnyen eszünkbe juthatnak erről Tarr Béla farzsebében hordott cetlijei – bármikor rákérdeznek filmjei zsenialitására, csak ennyit válaszol: „Ott voltunk a színészekkel, zsebemben egy-két cetli helyzetekkel, viszonyulásokkal.” több»
 
2025. 11. 15.
A dél-koreai sztárrendező, Park Chan-wook legújabb filmszatírája, a Nincs más választás a mesterséges intelligenciát és a 21. századi kapitalizmust célzó csípős társadalomkritika. több»
 
2025. 11. 14.
Szergej Loznyica új filmjében a naivitás a legnagyobb bűn, amit elkövethetünk. A rendszer ugyanis nemcsak azokat bünteti meg, akik aktívan tesznek ellene, hanem azokat is, akik jóhiszeműen akarják építeni a rezsimet, de rámutatnak a hibákra. több»
 
2025. 11. 14.
A bátor és sokszor meghurcolt iráni rendező, Jafar Panahi legújabb filmje, a Csak egy baleset újabb merész alkotás, ami az elnyomó rendszer elleni bosszú morális kérdéseit feszegeti. több»