Szerezd meg a Mafab medálokat, és mozizz ingyen egész évben! » Login  

Filmkritikák

 
2022. 11. 30.
Három évvel a Trónok harca fináléja után került képernyőre az első (és minden bizonnyal nem az utolsó) Westeros világában játszódó spin-off sorozat. A Sárkányok háza minden elemében kimunkált széria, ami hibái ellenére sokkal többet nyújt annál, mint amire a legtöbben számítottak. több»

84 Blokád  (2022)

 
2022. 11. 02.
A Blokád a felszínen kurzusfilmnek tűnik, de a sorok közül kőkemény politikai kritikát olvashatunk ki, amely ha nem is maximális sikerrel, de kellően fogyasztható formában festi le a rendszerváltás kudarcát. több»
 
2022. 10. 29.
Utolsó felvonásához érkezett a 2018-ban indult, a korábbi folytatásokat hatályon kívül helyező horrortrilógia. Sajnálatos fejlemény, hogy az ígéretes kezdetet óriási nívóromlás követte, mely épp a mindenre pontot tevő zárlatban hág tetőfokára. több»
 
2022. 10. 29.
Antoinette Boulat filmje keserűen aktuális tükör a Z generációról, egy tűpontos látlelet a kiégésről, mely letisztult, egyértelmű útmutatást kínál a jelenkor zűrzavarában jövőt kereső fiatalság számára. több»
 
2022. 10. 21.
A szórakoztatóipar emblematikussá váló darabjai igyekeznek a fogyasztóknak olyan világot mutatni, amely könnyebb és szebb, mint a sajátjuk. Ugyanezt kísérli meg a Netflix új, Újra szingli című sorozata, amely a negyvenes-ötvenes melegek randizási életéből olyan kérdéseken elidőzve szélesíti a romkomok témakészletét, melyek még ebben a sokat látott filmcsoportban is ritkaság-, sőt, újdonságszámba mennek. több»
 
2022. 10. 19.
Trágyából meggazdagodó orosz milliárdos, testéből élő modell, fegyverkereskedő brit, illetve ipari mennyiségű hányás és fekália is van az idei Arany Pálma-díjas A szomorúság háromszögében. Ruben Östlund megrendezte az eddigi leggrandiózusabb, ugyanakkor legüresebb filmjét. több»
 
2022. 10. 17.
Lichter Péter legutóbbi kísérleti filmjében meglehetősen egyedi módon igyekszik ötvözni egymástól idegennek tűnő, anakronisztikus végleteket: narratív tömegfilmet és montázstechnikára építő absztrakt, asszociatív kísérletezést, a filmezés őskorából származó jeleneteket és korai videójátékokból származó grafikákat. több»

46 Szöszi  (2022)

 
2022. 10. 14.
Andrew Dominik leírása szerint a Szösziben az események és a képek lavinaszerűen ömlenek rá nézőre. Azt viszont kihagyta, hogy ezzel a koherenciát, mondanivalót és nagyrészt az élvezhetőséget is maga alá temeti a hó. több»

59 Ők  (2022)

 
2022. 10. 11.
Alex Garland harmadik nagyjátékfilmes rendezésével létrehozott egy kvázi nő-trilógiát. Míg a pár év alatt sci-fi alapvetéssé váló Ex Machina a női fizikai tulajdonságokkal ellátott mesterséges intelligenciát mutatja be félelmetes manipulátorként, addig az Ők ellenségképévé már a férfiak válnak. Garland ezúttal a kortárs arthorrorba csomagolva próbálja meg elmesélni aktuális történetét. több»
 
2022. 10. 07.
Oscar-esélyesből botrányfilm – nagyjából így lehetne összefoglalni azt az utat, amit Olivia Wilde második rendezése, a Nincs baj, drágám az elmúlt hetekben bejárt. És mint oly sokszor, most is valahol középen van az igazság: a Florence Pugh főszereplésével készült mozi ugyan biztosan nem lesz kultfilm, de nem is annyira katasztrofális, mint amire a balhék miatt a legtöbben tippeltek volna. Enyhén spoileres kritika. több»