Játssz egy Samsung Galaxy A20e-ért · Nyerj mozijegyet akár minden héten! Több info itt » Login  
71

Ruben Brandt, a gyűjtő (2018)

Ruben Brandt, Collector
Filmadatlap
 
21
Szereplők
20
Vélemények
12
Képek
5
Videók
 
Ördög Jenő Nézhetetlen  2019. 11. 12.

legújabb vélemény

Hihetetlen, hogy az igényes filmre várakozó népet meg lehet szédíteni egy ilyen kétdimenziós, szellemi fogyatékos grafikájú filmmel, csak azért mert művészeti utalások vannak benne. Tényleg ez kell nekünk? Inkább egy igénytelen Transformers sokadik rész, mint még egy ilyen hulladék, amit a Filmalap nagyon sok pénzzel támogatott, s mégis annyi minimális költségvetésű magyar film van, aminek a nyomába se ér.

 
ArpiHajdu és Réci   2018. 12. 05.

a nap véleménye

Egy művészetterapeuta rémálmai

Egy valamit máris le lehet szögezni a Ruben Brandt, a gyűjtővel kapcsolatban: hosszú, évtizedes nagyságrendű várakozás után végre kaptunk egy olyan, nagyközönségnek szánt magyar animációt, amelyre méltán lehetünk büszkék. Nemcsak film-és képzőművészeti utalásokkal árasztja el a nézőt, hanem kiválóan ötvözi a különböző mozgóképes műfajokat, s végeredményként egy pörgős, dögös, minden percében szórakoztató és élvezetes mozit varázsoA történet szerint a címszereplő egy művészetterapeuta, szakmájának legjobbja, aki svájci villájában segít gazdag pácienseinek. Csakhogy Rubennek is megvannak a maga problémái: visszatérő rémálma, hogy híres festmények támadnak rá. Hogy úrrá legyen a problémáján csapatot toboroz, s kezdetét veszi egy nemzetközi rablási hullám, melynek célja az álmában kísértő képek megszerzése. A csapat sikeres, a hatóságok tehetetlenek. Egyedül Kowalski nyomozó fedezi fel az összefüggéseket az ellopott képek között, s minden követ megmozgat azért, hogy elkapja a bűnbandát, csakhogy közbeszól az a bizonyos szerelem… Milorad Krstic nem volt rest, s a 96 perces filmjének szinte minden egyes képkockája valamilyen művészettörténeti csemegét rejteget a néző számára, legyen az akár egy festmény, egy szobor, egy filmművészeti geg, vagy egy építészeti stílus. Mindez egy páratlan képi világot ad a filmnek, ami elsőre talán szokatlannak tűnik (köszönhetően a szürrealizmus hangsú... több»


 
Norbert93   2019. 11. 05.

Tipikus művész (vagy inkább elvont) jellegű/beütésű történet, aminek a nívóját a képzőművészet bevonásával próbálják emelni és mindenki el van tőle ájulva, mert magyar az alkotás. A grafika rendkívűli módon zavaró, a karakterek két dimenziósak, a zene pedig csak méginkább rásegít a szándékosan groteszk, hipszter hatású összképre. Egyszóval a Ruben Brandt nagyon rétegfilm, mondom ezt úgy, hogy a noir és az animációs film műfaja nem áll tőlem messze. Az élményt különös módon rombolta még az is, hogy nagy elvárásokkal ültem neki a filmnek.

 
indingo   2019. 07. 14.

Nem mindennapi történet az biztos. A látványa egészen különleges, amit a zenei aláfestések még inkább kihangsúlyoznak. Mindenképpen többször nézős darab.

 
BoBamburg   2019. 04. 09.

Hát nekem valahogy nem hozta azt az érzést a film, amit a többi kommentelőnek. A karakterek gyengék voltak, engem fusztrált is a kinézetük és a rengeteg művészeti (filmes és festészeti) utalás, amit nagyon a néző arcába toltak, hogy az is értse, aki életében nem járt múzeumban vagy kiállításon. A történet is kissé lapos, bevallom, helyenként bele is aludtam.

 
Thibo84   2019. 05. 13.

Személy szerint elég absztrakt alkotásnak tartom, mind történetileg és mind a karakterek ábrázolása tekintetében. De ez teszi egyedivé ezt az alkotást. Ám csak egyszer nézős a számomra, hiába mozgalmas a cselekmény.

 
Szilonka   2019. 07. 29.

Nagyon egyedi film. A látványvilágához még csak hasonlót sem láttam még. A története is különleges.

A film összbevétele 117 963 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 21 686 773 forintot termelt. A hazai mozik összesen 33 921 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.

 

Milorad Krstic elárulta, hogy Andy Warhol Dupla Elvis című képének felhasználási jogait volt a legnehezebb megszereznie.

(ArpiHajdu és Réci)
 

Rengeteg filmes utalás található a Ruben Brandt-ben, így például Sam Peckinpah Konvoj, a Rettegett Iván című Eisenstein-filmet, Kurosawa A testőr, valamint David Lynch Veszett a világ című filmjeit is megidézi.

(ArpiHajdu és Réci)
 

Milorad Krstic, a film rendezője és írója maga is festő.

(ArpiHajdu és Réci)
 

A főszereplő neve Rubens és Rembrandt nevének összemosásából ered.

(ArpiHajdu és Réci)
 

A film kiindulópontja a Nemzeti Múzeumban 2010 és 2011 között futó múzeumszínházi előadás Horváth Csaba és a Forte Társulat rendezésében.

(ArpiHajdu és Réci)
 

A filmet 882 millióval támogatta a Filmalap.

(hp)
 

A film költségvetése 1,18 milliárd forint volt.

(hp)
 

A film közel 3 évig készült.

(hp)
 
Azon túl, hogy hemzseg a képzőművészeti utalásoktól, lényegében egy valamire koncentrál: a művészet kikerülhetetlen befolyására. Mindegy, hogy zene, építészet vagy film, az életünk szerves és meghatározó része, akármilyen minőségű is. több»
 
Milorad Krsticnek köszönhetően a magyar filmgyártáshoz köti a világ az év egyik legkülönlegesebb animációs filmélményét. Ami a Ready Player One-nak volt a nyolcvanas évek popkultúrája, itt a képzőművészet rajongóit repíti a mennyországba. De az is prímán érzi majd magát, aki „csak” a szórakozásért ül be a moziba! több»
 
Az egyedi látványvilágra, merész stílusváltásokra és különc karakterekre felfűzött képzőművészeti utalásháló, amit a rendező a film központi szervező elveként nevezett meg, egészül itt ki egy izgalmas történettel. A Ruben Brandt, a Gyűjtő megkérdőjelezhetetlenül kiérdemelte, hogy ott legyen a 2019-es Oscar-díj jelöltjei között, újabb elismerést szerezve ezzel a magyar filmes szakmának, legjobb animációs film kategóriában. több»
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.