Azon túl, hogy hemzseg a képzőművészeti utalásoktól, lényegében egy valamire koncentrál: a művészet kikerülhetetlen befolyására. Mindegy, hogy zene, építészet vagy film, az életünk szerves és meghatározó része, akármilyen minőségű is. Több
Milorad Krsticnek köszönhetően a magyar filmgyártáshoz köti a világ az év egyik legkülönlegesebb animációs filmélményét. Ami a Ready Player One-nak volt a nyolcvanas évek popkultúrája, itt a képzőművészet rajongóit repíti a mennyországba. De az is prímán érzi majd magát, aki „csak” a szórakozásért ül be a moziba! Több
Amikor a művészetterápia szervezett bűnözésbe torkollik
Az egyedi látványvilágra, merész stílusváltásokra és különc karakterekre felfűzött képzőművészeti utalásháló, amit a rendező a film központi szervező elveként nevezett meg, egészül itt ki egy izgalmas történettel. A Ruben Brandt, a Gyűjtő megkérdőjelezhetetlenül kiérdemelte, hogy ott legyen a 2019-es Oscar-díj jelöltjei között, újabb elismerést szerezve ezzel a magyar filmes szakmának, legjobb animációs film kategóriában. Több
A Ruben Brandt tömve van „összművészeti” utalásokkal, valóságos kavalkádja a hol kevésbé, hol igen gondosan elrejtett célzásoknak. (Elsősorban a filmes relikviákat gyűjtő washingtoni magánnyomozó révén) mozis utalásokat fedezhetünk fel lépten-nyomon, de a legkülönfélébb művészettörténeti „kiszólásoknak” tömegkelege lett elhelyezve a jelenetekben, nagyon sokszor gegek formájában. Több
Milorad Krstić alkotásának eredetisége nemcsak az animáció, illetve a pszichoanalízis és művészettörténet közötti viszony (vizuális) boncolgatásában mutatkozik meg, hanem az egyes képi (és zenei) utalások alkotói koncepcióhoz való igazítása által létrehozott különleges atmoszférában és képi világban is. Több
Ki ne vágyott volna rá a múzeumban, hogy kedvenc festményei megelevenedjenek, és tovább meséljék a pillanatba szorított történetet? A Ruben Brandt, a gyűjtő című egészestés animáció erre az elemi sóvárgásra épül, miközben izgalmas történetet rittyent a megmozduló alapművek köré. És közben nyoma sincs a szájbarágós pedagógiának. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Több