Vélemények (100)

Rázós anyag
Danny Lee színész-rendező leforgatott pár meredek témájú filmet. Ez köztük van, mert a bemutatásakor az edzett gyomrú távol-keleti cenzoroknál is a mérce alá csúszott be. Kezdve ott, hogy a témaválasztás korántsem szokványos, bár a felszíne az. Kínai témájú bűnügyi nyomozós filmekből hidat lehetne építeni Makaótól az anyaországig. Viszont horrorral egybepácolva már jóval kisebb a létszám. Bár az alaphelyzetet kevéssé aknázták ki a forgatókönyvben, szó nincs egy lövöldözős-üldözéses hajszáról az elvetemült gyilkológép után. Sokkal inkább a burkolt társadalomkritika kerül előtérbe. De nem unalmas moralizálás a cél, hanem a görbe tükör felmutatása. Maga a film tempós, feszes ritmusú, van hangu... több»
2025. 05. 15.
Érdekes film, de csak keveseknek
Kezdem ott, hogy az internetes besorolás ellenére ez korántsem egy misztikus horror. Aki ilyen elvárással ül elé, csalódni fog. Az alkotók a saját bevallásuk szerint kísérleti filmalkotásnak szánták. Kétségkívül az. Műfaji besorolásra vajmi kevéssé alkalmas. A számozás a stáb megközelítésének főbb alapjait mutatja, azokhoz fűzöm a saját meglátásaimat. 1. A film tisztelgés az 1960-as évek misztikus német vonulata előtt. A képi világa helyenként idézi a gótikus zsánert, de a tartalom igazából nem. Ezért is fanyalognak a történeten, akik arra számítottak, hogy kellemesen borzonghatnak. Nekem inkább az jött át – a képek, zenék és az ideologikus programbeszéd kapcsán –, hogy a stáb kedveli az 196... több»
Jó, de kissé melankolikus
A békeidők szamurájainak életét realisztikusan bemutató minisorozat második darabja. Az alcíme: Anya és lánya. Már ennek alapján gyanús lehet, hogy hiába a figyelemfelkeltésre alkalmas fülszöveg, ami mozgalmasságot ígér, valami más lesz a végkifejlet. Valóban, egy enyhe melankóliával csordogáló mesét kapunk, amelyben az évtizedes családi titkok fontosabbak, mint az élesre fent kardok. (Amik azért nem lazsálják végig a filmet.) Ezúttal az öregek gondjai vannak terítéken. Ki, hol és mikor tért le az erény ösvényéről, miért vetélkednek az asszonyok, mitől lehetnek veszélyesek az amúgy jó pénzt hozó kapcsolatok az előkelőek világával. Továbbá az elmúlás lehetősége, amely abban az életkorban már ... több»
2025. 05. 05.
Egy rejtőzködő gyémánt
A szovjet fantasztikus filmek sokáig az élvonalat jelentették a műfajon belül. Elsősorban a látványos űrutazások és az idegen bolygók megjelenítése aratott sikert a korabeli nézők között, szerte a a világban, ideológiától függetlenül. Ám ez az alkotás nagyban eltér a közismert és elismert történetektől. Egyrészt nem a világűrben játszódik, másrészt távol áll az optimista felfogástól. Sokkal inkább az I. világháború okozta tartós félelem tükröződik benne, és a hatalmas bizalmatlanság a világuralomra törő vezetők ellen. (Tekintve a korszak későbbi eseményeit, a pesszimista megközelítés indokoltnak bizonyult.) Viszont a képi világából, de tulajdonképp a film összes részletéből átjön a rendező r... több»
Remek indítás egy minisorozathoz
A szamurájfilmek aranykorában elsősorban a hadurak viszálykodása vagy különféle gonosztettek miatt fellépő jótevő harcosok feszült drámái adták a gyakori témákat. A csambara filmek új hulláma érthető módon nem akarta ismételgetni a nagy elődök által mesterien kezelt vagy éppen elkoptatott helyzeteket. A forgatókönyvírók és a rendezők ezért a békés élet, vagy annak tűnő konfliktusaihoz nyúltak. Példának gondolom elég, ha a Twilight Samurai vagy az "At River's Edge (2011)" filmeket hozom fel. (Az elsőt nálunk hivatalosan is kiadták.) Aztán – némi meglepetésre – egymás után sorjáztak a korszakot művészileg magas szinten és érdeklődést felkeltően ábrázoló mozgóképek. A Samurai Justice filmek mél... több»