Saját üzletláncot indít a Netflix, mondjuk a részleteket

A streaming óriás úgy nevezett "Netflix házakat" nyit 2025-re az USA területén, ahol a rajongók elmerülhetnek kedvenc műsoraikban.

A "Netflix House" a vállalat első állandó helyszíne lesz, ami jelzi, hogy a vállalat egyre nagyobb mértékben fektet be programjainak marketingjébe és a rajongói közösségek építésébe.

A médiavállalatok már régóta használják a vidámparki attrakciókat, jelmezeket, játékokat és egyéb árucikkeket, hogy népszerűsítsék karaktereiket és bevételi lehetőségeket teremtsenek. A Netflix új ezen a területen, és a tévé- és filmgyártók kritizálták, hogy nem tesz eleget e tekintetben. A Bloomberg szerint a vezetőség jelenleg inkább promóciós eszköznek tekinti a "Netflix House"-t, mintsem jelentős bevételi forrásnak.

Ezeken az új helyszíneken a rajongók teljes mértékben átélhetik kedvenc tévéműsoraik világát, tematikus ruhákat vásárolhatnak, tematikus ételeket ehetnek, és még akadálypályákat is kipróbálhatnak, például a Squid Game-ből (Nyerd meg az életed). Az éttermek a népszerű sorozatokból ismerős ételeket kínálják majd, a lehetőségek a gyorséttermi étkezéstől a csúcskategóriás éttermekig terjednek majd, desszertekkel és szeszes italokkal együtt. 

A fogyasztói termékekért felelős alelnök, Josh Simon elárulta, hogy a vállalat 2025-ig szeretné létrehozni az első két helyszínt az Egyesült Államokban, majd ezt követően világszerte kiterjeszteni a koncepciót - írja a Bloomberg.

Simon nem árult el konkrét részleteket a funkciókról, mivel a végleges döntések még nem születtek meg: "Láttuk, hogy a rajongók mennyire szeretnek elmerülni a filmjeink és tévésorozataink világában, és sokat gondolkodtunk azon, hogyan emeljük ezt a következő szintre" - mondta a fogyasztói termékekért felelős alelnök.

A Netflix eddig 40 pop-up rajongói élmény üzletet indított világszerte 20 városban, köztük a The Queen's Ball: A Bridgerton Experience-t és egy ideiglenes üzletet a Los Angeles-i Grove bevásárlóközpontban. Az év elején a Netflix egy pop-up éttermet nyitott Los Angelesben, ahol a Netflix főzőműsorainak séfjei által készített ételeket és italokat kínáltak.

A vállalat a legtöbb pop-up élményt a nagyvárosokban, köztük Tokióban, New Yorkban és Mexikóvárosban nyitotta meg, miközben még mindig vizsgálja a lehetséges állandó helyszíneket.