Bekeményített a YouTube, lőttek a kamu filmelőzeteseknek?A kép forrása: YouTube/ScreenCulture

Újabb jó hír az AI szabályozásáról! A filmrajongókkal ugyanis számtalanszor kiszúrnak a mesterséges intelligenciával gyártott és nem vagy nem egyértelműen jelzett tartalmak. Ezekre most új szankciókat vezet be a YT, írta meg a Deadline.

A YouTube fokozta a hamis filmtrailereket gyártó csatornák elleni fellépését azzal, hogy felfüggesztette a reklámbevételeket két kiemelkedő alternatív fiók, a Screen Trailers és a Royal Trailer esetében. Ez egy elég erőteljes lépés.

A sztori előzménye

Ezek a fiókok a Screen Culture és a KH Studio nevű alkotókhoz kapcsolódtak, akiket korábban márciusban függesztettek fel, miután a Deadline nyomozása leleplezte a kifinomult mesterséges intelligencia által generált koncepciótrailerek elterjedését. Mind a Screen Culture, mind a KH Studio nagymértékben támaszkodott a mesterséges intelligenciára a nézők elkötelezettségének fokozása érdekében, gyakran megtévesztve a közönséget, hogy azt higgyék, a trailerek valódi promóciós anyagok.

A YouTube tisztázta álláspontját, és kijelentette: „Döntéseink, beleértve a YouTube partnerprogramból való felfüggesztést is, minden olyan csatornára vonatkoznak, amely az érintett alkotó tulajdonában vagy üzemeltetésében lehet.”

A Deadline nyomozása során kiderült, hogy a Screen Culture trailerei olyan nagy franchise-ok hitelesnek tűnő marketingjét kombinálták, mint A Fantasztikus 4-es: Első lépések és a Superman, mesterséges intelligencia által generált képekkel, hogy fokozzák a rajongók izgalmát.

A mögöttes érdekek vajon ezúttal is a számok növeléséről szóltak?

A Screen Culture, amely a hivatalos promóciós anyagokat szorosan utánzó trailerekről ismert, 1,4 millió előfizetővel büszkélkedhet, alternatív fiókja, a Screen Trailers pedig 33 000 követővel rendelkezik. A KH Studio, amely eltúlzott trailereket készít, amelyekben valószínűtlen szereposztási forgatókönyvek szerepelnek - például Henry Cavill és Margot Robbie egy James Bond-filmben vagy Leonardo DiCaprio a Nyerd meg az életed/Squid Game-ben - 724 000 feliratkozóval rendelkezik, alternatív fiókja, a Royal Trailer pedig 153 000 követőt vonz.

A YT eddigi, erre a területre vonatkozó szabályai

A YouTube monetizációs politikája megköveteli a valós filmes tartalmat "kölcsönző" alkotóktól, hogy azt jelentősen átalakítsák eredeti alkotássá, ugyanakkor kifejezetten tiltja a kizárólag a nézettségért készült, duplikált vagy ismétlődő videókat. Emellett a félretájékoztatási irányelvek tiltják a felhasználók félrevezetésére irányuló, technikailag manipulált vagy manipulált tartalmakat.

Hogyan reagáltak a nagy stúdiók?

Az olyan hollywoodi stúdiók, mint a Warner Bros. Discovery és a Sony úgy döntöttek, hogy a szerzői jogok megsértésének érvényesítése helyett inkább reklámbevételeket követelnek ezekből a hamisított trailerekből, bár nem kívánták kommentálni a YouTube stratégiáját.

...és a szakszervezet?

A SAG-AFTRA bírálta a stúdiók gyakorlatát, hogy pénzzé teszik ezeket a mesterséges intelligencia által készített trailereket, és kijelentette: "Az emberközpontú szellemi tulajdonjogok engedély nélküli, nem kívánt és nem megfelelő felhasználásának pénzzé tétele versenyfutás az alulmaradás felé. Ez a technológiai vállalatokat és a rövid távú nyereséget ösztönzi a tartós emberi kreatív törekvések rovására".

Végső soron a YouTube legújabb intézkedései rávilágítanak a mesterséges intelligencia segítségével létrehozott félrevezető és manipulatív tartalmak elleni küzdelem iránti elkötelezettségükre, ez pedig mindenképp jó hír.

További friss hírekért és ajánlókért csak görgessetek lejjebb!