Már biztos, hogy A kaszkadőr mától kölcsönözhető a különböző külföldi VOD szolgáltatóknál.

A film hivatalos Twitter-fiókja hétfőn jelentette be a közösségi médiában az akciófilm VOD-érkezését, és közölte, hogy a digitális kiadás tartalmazza a Ryan Gosling és Emily Blunt főszereplésével készült thriller bővített vágását.

Ugyan Magyarországon még nem került fel egyik könyvtárba sem, de mivel az internet keze messzire elér, aki nem riad vissza egy kis extra kattintgatástól, az könnyen megtalálhatja és streamelheti otthonról is a kaszkadőrökhöz "írt" szerelmeslevelet!

De vajon jó-e ez a gyors VOD-megjelenés?

Nem tudni, hogy véletlenül hívott-e fel nagyobb figyelmet a filmvilág egy másik aspektusára (a kaszkadőrök fontosságán túl): az egyre csökkenő moziból - VOD-ra megjelenési ablakra.

Mint arról számos forrás beszámolt, a film május 21-én, kedden - kevesebb mint három héttel a mozikba kerülése után - debütál a video-on-demand kínálatban...

A bevétel alakulása

A nyitóhétvégét megelőzően nyilvánvaló volt, hogy A kaszkadőrnek nehéz lesz visszaszereznie a bejelentett költségvetését, amelyet körülbelül 130 millió dollárra becsültek. Bár az első helyen nyitott, a Universal a vasárnapi nyitófilmet 27,7 millió dollárral könyvelte el.

A mai napig a film körülbelül mindössze 110 millió dollárt hozott, és az amerikai és a nemzetközi bevételek majdnem egyenlő arányban oszlanak meg. Ez azonban nem elég az Universalnak, amely a hírek szerint a jövő héten már a veszteségek csökkentésére készül, és a filmet a webes szolgáltatásokból is kiveszi.

A Universal politikája

Fontos, hogy fentebbi hírt/pletykát a stúdió hivatalosan még nem erősítette meg! tehát nem tudni, mi lesz a film további sorsa. Itt érdemes felidéznünk, hogy az Universalnak van egy olyan irányelve, mely szerint az 50 millió dollár alatti nyitófilmeket 17 napon belül PVOD-ra küldi, a Cinemark kiállítóval még 2020-ban kötött megállapodásuk értelmében.

Mire mutat ez rá?

Mindez a filmiparban egyre erősödő tendenciát támaszt alá, amely bevallottan már jó ideje tart: ha nem teljesít a filmed, dobd ki.

Már régen elmúltak azok az idők, amikor hagyták, hogy egy film még a mozikban fusson, fejlődjön és megtalálja a közönségét. Ma már minimális a különbség a mozi első napja és a streaming debütálás első napja között. És ha ez a helyzet, milyen okot adnak a stúdiók az embereknek arra, hogy pénzt költsenek jegyre? Miért nem várnak 30 napot, és miért nem adják oda nekik gyakorlatilag ingyen...?!

A változás eredete

Még a Covid alatt számos stúdió megegyezett a moziláncokkal arról, hogy a filmeknek mennyi ideig kell futniuk, mielőtt a VOD-ra kerülnek. Ez a futamidő pedig tovább csökkenhet, ha egy film alulteljesít.

Ez az oka annak, hogy A kaszkadőr mindössze néhány héttel a premierje után már letölthető és streamelhető. Ez a taktika a stúdiók számára ugyan állandó biztosítéknak tűnik, de egyben azt is mutatja, hogy nem bíznak a filmjükben. Persze, A kaszkadőr valószínűleg nem hozta volna vissza a költségvetését az amerikai mozikban (és kétséges, hogy a globális bevételei komolyan segíthettek volna ezen), de ez pontosan az a fajta film, amit az ember a nagyvásznon szeretne látni, nem pedig valamilyen kisképernyőn...

akció | dráma | vígjáték

Colt Seavers (Ryan Gosling) egy kaszkadőr a balesete után új esélyt kap, amikor visszahívják egy filmes projekthez. Itt találkozik egy korábbi munkatársával (Aaron Taylor-Johnson),... több»