Kissé zavaros, miért rakta a történetébe a malac alakot, bár maga a világa abszolút mágiamentes. Azt olvastam, "védőpajzs" meg "belső fejlődés" szimbolika. Hát, én szeretem a Mijazaki-filmek mágiáját (ami itt nincs), és kevésbé értékelem a bújtatott mondanivalót (ami itt a malacpofa). Nem túl nagy ívű történet nem túl nagy csúcspontokkal. Sőt, az olasz légierő megérkeztével az utolsó hepaj úgy bomlik fel, hogy mindenki szétszalad, és vége a történetnek. Most írhatnám azt, hogy az én happy endre vágyó lelkem azért kiszúrta a legendás vörös repülőgépet a végén, de valójában előzetesen hallottam róla valahol, csak ezért vettem észre. Egyszer nézhető darab, nem úgy, mint a Chihiro Szellemországban vagy a Nauszika – A szél harcosai.
Kissé zavaros, miért rakta a történetébe a malac alakot, bár maga a világa abszolút mágiamentes. Azt olvastam, "védőpajzs" meg "belső fejlődés" szimbolika. Hát, én szeretem a Mijazaki-filmek mágiáját (ami itt nincs), és kevésbé értékelem a bújtatott mondanivalót (ami itt a malacpofa). Nem túl nagy ívű történet nem túl nagy csúcspontokkal. Sőt, az olasz légierő megérkeztével az utolsó hepaj úgy bomlik fel, hogy mindenki szétszalad, és vége a történetnek. Most írhatnám azt, hogy az én happy endre vágyó lelkem azért kiszúrta a legendás vörös repülőgépet a végén, de valójában előzetesen hallottam róla valahol, csak ezért vettem észre. Egyszer nézhető darab, nem úgy, mint a Chihiro Szellemországban vagy a Nauszika – A szél harcosai.