Kemény film, kemény üzenettel. Villeneuve tudja mit csinál, és tudja, hogy hagyjon szomorúságban és nyomorban mindenkit a film után. Egy nagyon fájdalmas történet ez, a háború borzalmairól, a szeretetről, anyaságról, az esztelen csatákról és ideológiákról. Egyszer meg kell nézni, de aztán soha többet.
Nem ez Villeneuve legjobb munkája, talán minden későbbi filmje erősebb, mert azok kissé többről szólnak, és célzottabbak, az Incendies majdhogynem minimalista, visszafogott és alig csapong. Tempója is ingadozó olykor, jelenetek túlnyújtottak, nyilván a hatás miatt ez fontos volt, de a történeti struktúra kicsit vontatott a közepére, hogy aztán majdnem horrorba menjen át. Máshogy nehéz jellemezni, azt amit láttam. Minimalista horror.
A szereplők kiválóak, a forgatókönyv remek, a film struktúrája mindig előre visz, hisz története lényegében egy nyomozást mutat be, ahol a két testvér egyre közelebb jut válaszokhoz, olyan válaszokhoz, amikhez senki sem akar hozzájutni. Társadalmi feszültség a meg nem nevezett közel keleti országban még mindig jelen van, ez a régió egyszerűen nem akar kinőni a sötét középkorból, csak most nem lándzsákkal hadonásznak, hanem gépfegyverrel. Villeneuve csavart a vallásokon is meg nem is. Az ambiguitás segített, a film nem a pontos ok-okozatokról szólt, inkább elszenvedőitől ennek a lehetetlen egyenletnek.
Kemény film, kemény üzenettel. Villeneuve tudja mit csinál, és tudja, hogy hagyjon szomorúságban és nyomorban mindenkit a film után. Egy nagyon fájdalmas történet ez, a háború borzalmairól, a szeretetről, anyaságról, az esztelen csatákról és ideológiákról. Egyszer meg kell nézni, de aztán soha többet.
Nem ez Villeneuve legjobb munkája, talán minden későbbi filmje erősebb, mert azok kissé többről szólnak, és célzottabbak, az Incendies majdhogynem minimalista, visszafogott és alig csapong. Tempója is ingadozó olykor, jelenetek túlnyújtottak, nyilván a hatás miatt ez fontos volt, de a történeti struktúra kicsit vontatott a közepére, hogy aztán majdnem horrorba menjen át. Máshogy nehéz jellemezni, azt amit láttam. Minimalista horror.
A szereplők kiválóak, a forgatókönyv remek, a film struktúrája mindig előre visz, hisz története lényegében egy nyomozást mutat be, ahol a két testvér egyre közelebb jut válaszokhoz, olyan válaszokhoz, amikhez senki sem akar hozzájutni. Társadalmi feszültség a meg nem nevezett közel keleti országban még mindig jelen van, ez a régió egyszerűen nem akar kinőni a sötét középkorból, csak most nem lándzsákkal hadonásznak, hanem gépfegyverrel. Villeneuve csavart a vallásokon is meg nem is. Az ambiguitás segített, a film nem a pontos ok-okozatokról szólt, inkább elszenvedőitől ennek a lehetetlen egyenletnek.