Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
Filmadatlap
 
29
Szereplők
24
Vélemények
24
Képek
7
Videók
Carol
 
ArpiHajdu és Réci   2016. 11. 20.

Ki mondta, hogy romantikus filmet csak férfi és nő közötti szerelemről lehet forgatni? A Carol bizonyítja, hogy ez nem így van. Nincsen túlbonyolítva sem a történet, sem a kivitelezés, nincsenek benne túl nagy fordulatok, csak minden megy a maga útján azokkal a szakaszokkal, amelyek egy romantikus film kötlező elemei. Bemutatja a pár megismerkedését, azt az utat, amit bejárnak, amíg rádöbbennek, hogy szeretik egymást, majd egy időre különválnak és persze a végén az újra egymásra találás. A két főszereplő nagyon jól működik együtt a filmvásznon, Cate Blanchettet pedig még egyetlen filmjében sem láttam ennyire gyönyörűnek, mint Carol szerepében. Nem olvastam a könyvet, így nem tudok kitérni a különbségekre, de a film nálam egészében véve működött. Nem vonul be valószínűleg a filmtörténelembe, de szerintem nem is elsősorban erre törekedtek a készítők, csupán csak egy szép filmet akartak alkotni a szerelemről, amely két nő között születik.

 
Bogi87   2016. 05. 27.

A filmben minden a helyén van: gyönyörű képi világ, díszletek és zene, korhűség (50-es évek), bonyolult érzések és azok közvetítése.


 
Artemisia   2017. 11. 12.

Többször meg kellett néznem a filmet mire átjött az igazi üzenete, de mikor megtörtént roppantmód megfogott érzelmileg. A film és a főszereplők közötti szerelem szépsége a részletekben rejlik. A vonzalom lehelet finom kifejeződései már az első pillanattól jelen vannak. Pl. a szegény eladólány visszaküldi a gazdag nő feltehetően méregdrága kesztyűjét ; a kedvéért az éjszaka közepén is elrohanna cigarettát venni; a goromba bánásmód után is örömmel veszi fel a telefont; karácsonyfa vásárlás közben is fényképezi; a kapcsolatát és mindent hátrahagyva elmegy vele utazgatni; a szeretkezési jelenetben reszket és nem akarja hogy lekapcsolják a villanyt; még hónapokkal a szakítás után is szomorú. Carol egy idegen eladónak megmutatja a kislánya fényképét és kikéri a véleményét az ajándékvásárláshoz; meghívja ebédelni, pedig egy gazdag és befolyásos nő létére bizonyára hozzá van szokva az udvarias bánásmódhoz; miután a férje megzavarja őket felhívja és bocsánatot kér tőle;magával viszi mikor nyugalomra vágyik; az első napon kíváncsi rá, hogy hiányzik-e neki a barátja; ő csókolja meg először; miután lebuknak magához hívja az ágyban és egymást átölelve alszanak; mikor elhagyja odarendeli Abby-t ; mikor Therese felhívja tétovázik, hogy kinyomja-e a telefont; a szakítás után ő keresi meg és ajánlja fel, hogy költözzenek össze. A női lélek apró rezdüléseit viszi filmre, és teszi gyönyörűvé és felejthetetlenné ezt a történetet.

 
rbernadett   2016. 02. 14.

Ezt a filmet a legjobb indulattal sem tudnám romantikusnak nevezni. Aki szerint ez a film romantikus az nem tudja mi a romantika, vagy annyira ki van éhezve, hogy már mindegy neki. Ezzel senkit sem szeretnék megbántani, csak mérges vagyok. Egy biztos, hogy ha valaki olvasta a könyvet és szerette, akkor a filmet is szeretni fogja, ha nem szerette a könyvet - ezzel kevesebben vagyunk így - akkor a filmet sem fogja szeretni, mert tökéletesen adja vissza azt a semmit, amiről a könyv szól. Ennyire instant szerelmi történetet régen láttam. Ha még a történteket úgy magyaráznák, hogy szerelem volt első látásra valahogy csak bevenné a gyomrom, de ez még csak az se. Sajnos minden hiányzik a történetből, amitől egyáltalán történetnek lehetne hívni, ez inkább csak jelenetek egymás után lejátszása. Az egyedüli, ami ér valamit ebben a filmben az Cate Blanchett játéka. Ő tökéletesen tudja megszemélyesíteni azt a Carolt, akit Highsmith elképzelt, mert egyszerűen sugárzik a szerepben, de ettől sajnos a film még rossz. Hiteltelen, nagyon erősen a képzelet szüleménye, ahogy az írónő is megírta.

 
HercegPeter   2018. 07. 17.

Én valahogy nem értem, hogy miért van ennyire jóra értékelve ez a film. Láttam én már sok jó romantikus és drámai filmet, de ez nem tartozik közéjük. Lehet én vagyok szőrösszívű, de ez nagyon gyenge. Legalábbis a történet és a mondanivaló alapján mindenképpen. Alapból lassan indul, semmiféle érdekes történés nélkül, ami majdhogynem az egész filmre igaz. Egy vontatott, szörnyen unalmas film. Egyedül annyi jött le a filmből, hogy bármi is történik a nők mindenért a férfiakat hibáztatják, még akkor is, ha semmi joguk erre. Annyira próbálják romantikusnak beállítani, (ami egyáltalán nem sikerül) hogy a nagy erőlködéstől egy izzadságszagú szenvedés lesz az egész. Egy erős drámai befejezés megmenthette volna, de inkább a happy end mellett döntöttek érzésem szerint hibásan. Ez a film szerintem csak a homopropaganda eszköze, ami azt sulykolja belénk, hogy ez a viselkedés mindenkiben benne van. Valamint az is erre enged következtetni, hogy a filmben is a főszereplő nő próbálja ezt lenyomni mindenki torkán és felháborodik, ha valakinek nem tetszik. Ennek ellenére Cate Blanchett jól játszik, de a karaktere rendkívül ellenszenves. Amit még dicsérni lehet, az talán a korhűség, a jelmezek és díszletek. Erre én mindig odafigyelek egy filmnél. De sajnos ettől még a film nem lesz jó. Sőt, nem hogy nem jó, még az átlagos szintet sem éri el.

Cate Blanchett
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Todd Haynes
Cate Blanchett
Rooney Mara
Todd Haynes
Rooney Mara
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Rooney Mara
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Rooney Mara
Cate Blanchett
Rooney Mara
Cate Blanchett
Cate Blanchett
Rooney Mara
Cate Blanchett
Cate Blanchett
 
Lélegzetelállító mívesség és kifinomultság keverékéből bódítóan magával ragadó élmény született Haynes egyszerre érzéki és intellektuális alkotásában. A Carol az idei Cannes első igazi gyöngyszeme, a filmtörténet újabb varázslatos pillanata. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. több»
 
Todd Haynes igazi nagymesternek számít, ha a másság témakörében emberi portrékat kell megrajzolnia, így Patricia Highsmith regényét talán a legmegfelelőbb direktor adaptálta a mozivászonra: a Carol első osztályú dráma, társadalomkritikus szubtextussal megtámogatva. (80/100) több»
 
Jaj, a Carol, az a sokdíjas, ugye? Az biztos milyen szép, van benne zongora és pillogás és pasztellek, és jujj, olyan korszakos, mert jujj, lányok puszizkodnak benne, jujj. Hát, nem. (7/10) több»
 

Patricia Highsmith 1952-ben Clare Morgan álnéven jelentette meg ezt a regényét. A korban tabuként kezelt téma indokolta az álnév használatát.

(Berto49 )
 

A rendezői székre többen is pályáztak: először úgy volt, hogy Stephen Freard kapja meg a munkát, majd Kenneth Branagh neve is felmerült, végül azonban Todd Haynes lett a befutó.

(ArpiHajdu és Réci )
 

Phyllis Nagy tizenöt éven keresztül írta a Carol forgatókönyvét, ugyanis nem akarta addig kiadni a kezei közül, amíg nem érzi tökéletesnek.

(ArpiHajdu és Réci )
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.