Atsushi Okui 1963-ban született a japán Shimane prefektúrában. Gyermekkorától kezdve érdeklődött a képi világ iránt, és fiatal felnőttként az animációs filmek irányába fordult. 1981-ben kezdte szakmai pályafutását az Asahi Production stúdióban, ahol animációs fotózással foglalkozott. Első komolyabb munkái közé tartozott az Original Dirty Pair: Project Eden (1987) című mozifilm, valamint az Armor Hunter Mellowlink (1988–1989) című sorozat. Később több nagy sikerű Gundam-produkcióban is közreműködött,... Több
Atsushi Okui 1963-ban született a japán Shimane prefektúrában. Gyermekkorától kezdve érdeklődött a képi világ iránt, és fiatal felnőttként az animációs filmek irányába fordult. 1981-ben kezdte szakmai pályafutását az Asahi Production stúdióban, ahol animációs fotózással foglalkozott. Első komolyabb munkái közé tartozott az Original Dirty Pair: Project Eden (1987) című mozifilm, valamint az Armor Hunter Mellowlink (1988–1989) című sorozat. Később több nagy sikerű Gundam-produkcióban is közreműködött, többek között a Mobile Suit Gundam: Char's Counterattack, a Mobile Suit Gundam F91 és a Mobile Suit Gundam 0083 című filmekben. 1993-ban Okui csatlakozott a Studio Ghiblihez, miután a stúdió megalapította saját fotóosztályát. Ettől kezdve szinte minden nagy Ghibli-alkotásban részt vett, a Porco Rosso – A mesterpilóta (1992) munkálataitól kezdve egészen a Marnie ott volt (2014) című filmig.
Az animációs világban kiemelkedő szerepet játszott abban, hogy a stúdió fokozatosan átállt a digitális technológiák alkalmazására. 1995-ben, a Mononoke hercegnő (1997) gyártása idején, Okui kulcsszerepet vállalt a Toonz animációs szoftver bevezetésében, amely lehetővé tette a kézzel rajzolt és a digitálisan festett animációk ötvözését. A szoftver – amelyet később OpenToonz néven nyílt forráskódúvá tettek – a mai napig meghatározó eszköz az animációs iparban. Okui hangsúlyozta, hogy a program egyszerű kezelhetősége és moziminőségű képalkotása forradalmi újítás volt a Ghibli számára.
A Studio Ghibli 2014-es átmeneti bezárása után Okui továbbra is aktívan dolgozott az animáció világában. Együttműködött Hiromasa Yonebayashival a Mária és a boszorkányvirág (2017) című filmen, amely szellemiségében a Ghibli örökségét folytatta. Pályafutása során Okui úttörőként járult hozzá a hagyományos kézzel rajzolt animáció és a modern digitális technológia ötvözéséhez. Munkássága révén a japán animációs filmkészítés fejlődésének egyik meghatározó alakja lett, akinek tevékenysége a Studio Ghiblin túlmutatva is nagy hatást gyakorolt az egész animációs iparágra.
(Jazzmind)