2023.07.02 14:30 Interfectorem Sabnock Olvasottság: 225x
1

Ezt odatették rendesen!

Akiva Goldsman tökéletesen megoldotta a feladatot, örömet szerezve ennél fogva a film nézőinek.

Az amcsik összeszedték magukat, és ennek szerencsére „mi ittuk meg a levét”.

Elmagyarázom röviden és tömören.

Persze elöljáróban hozzátartozik, hogy ehhez kellett Antonio Riestra kamerakezelése és Nathan Whitehead zenei aláfestése.

Idén viszont mind a Spanyolországból érkező Veronica, mind pedig jelen cikkünk témája, a Stephanie nagyon-nagyon izgalmasra és szórakoztatóra sikeredett.

Csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni.

Már a film eleje is valami egészen elképesztően brutálisra sikerült.

A kilenc-tíz év körüli Stephanie (Shree Crooks) mindennapjait követhetjük figyelemmel, aki látszólag teljesen egyedül éli életét egy vidéki házban.

Steph legjobb barátja az egyik plüssjátéka, élőlény pedig alig található a környezetében.

A rejtélyek az izgalmas felvezetésnek köszönhetően nagyon hamar elindulnak és a nézőben egymás után sorakoznak a kérdések, amire nagyon reméljük, hogy választ kapunk.

Vajon hol vannak Stephanie szülei?

Miért tűnik kihaltnak az egész világ, és hol vannak az emberek?

Vajon mitől fél a kislány, milyen képtelen szörny elől kell elbújnia?

Mik azok a baljós televíziós híradások, amelyekből egy-egy érdekes és félelmetes infót elkaphatunk?

Kérdések, kérdések, kérdések.

De igazán sok időt nem kapunk arra, hogy kidolgozzunk teóriánkat a kislány sorsát illetően, hiszen csakhamar feltűnnek a halálra rémült szülők, Dad (Frank Grillo) és Mom (Anna Torv), és innentől pedig egymás után kapjuk az aggasztóbbnál aggasztóbb válaszokat.

A (szerintem) méltatlanul elfeledett 2018-as remek kis mozi több ponton is nagyon erős.

Egyszem gyermekszínészre bízni a film érzelmekkel, félelmekkel és izgalommal megtöltését hatalmas kockázat.

Ám a tizenhárom éves Shree Cooks olyan teljesítményt nyújt a filmvásznon, amelyet sokáig nem tudunk elfelejteni.

Szerintem nyugodtan nevezhetjük a jövő egyik nagy tehetségének, ritkaságszámba megy manapság, hogy egy teljesen ismeretlen tini ennyire hitelesen és élvezetesen játssza el szerepét.

A szerető, óvó-féltő apuka, Frank Grillo és a baljósan rideg, furcsán viselkedő anyuka, Anna Torv is hozza az elvártat, így tehát a színészi játékra nyugodtan adhatunk majdnem hogy maximumot.

A nyolcvanhat perces játékidő tele van nagyon szerethető jelenetekkel és tele van rendkívül nehéz, brutálisan drámai pillanatokkal is.

A készítők szépen adagolják az információkat, amely alapján közelebb kerülhetünk nem csak a család sorsának megismeréséhez, de a külvilág történéseihez is.

Talán az egyetlen, ami megosztotta a nézők egy részét, az a film lezárása.

Az utolsó pillanatok talán kicsit túlságosan monumentálisra és didaktikusra sikeredtek, és sokkal kevésbé illettek ahhoz a világvége-hangulathoz és drámaisághoz, amelyet előtte másfél órán keresztül láthattunk.

De ezt is csak egy pár embertől hallottam, és bár jogosnak érzem a kritikát, engem például egyáltalán nem zavart.

Így pedig a végére összeállt a 2018-as esztendő szerintem messze legjobb horrorfilmje.

Amihez nagyon kellettek Antonio Riestra csodás képei is.

Nálam ez 90%, és öt csillag.

1