Rólam

Szenvedélyesen érdeklődöm a filmművészet iránt, különösen a klasszikus és művészi irányzatok vonzanak. Kiemelten kedvelem Marcello Mastroianni munkásságát, aki számomra az európai film egyik legmeghatározóbb alakja. A szürrealizmus világa különösen inspirál, hiszen a valóság álomszerű, elvont megközelítése új távlatokat nyit a történetmesélésben. Emellett érdeklődéssel fordulok a szocialista realizmus filmjei felé is, melyek egy sajátos, korhű lenyomatai egy letűnt korszaknak. A mély érzelmeket közvetítő filmes drámák pedig mindig is különleges helyet foglaltak el a szívemben – ezek a történetek képesek igazán megérinteni és elgondolkodtatni.

2025. 07. 21.
Izgalmas sorozat
A tavasz 17 pilanata -mai szemmel egy lassú történésű sorozat. A cselekmény fordulatait komoly előkészületek hozzá létre. Figyelni kell folyamatosan és a történelmi ismeretek se ártanak a megértésükhöz. Gyerekkoromban néztem, vagy inkább nézegettem nem sok ragadott meg a filmből, de egy viszont nagyon, hogy van egy valós világ és egy a kémek világa. Az amit látunk, és az amit nem látunk, ami a színfalak mögött történik és általában erősen irányított! Nagyszű szovjet sorozat,kiválló színészekkel! Ajánlom mindenkinek, aki a második világháborús konspirációkat
2025. 07. 20.
A jellem fejlődése
Filmelemzés – Az acélt megedzik (How the Steel Was Tempered) Eredeti cím: Как закалялась сталь Rendező: Mark Donszkoj (1956-os filmváltozat alapján) Műfaj: Történelmi dráma Alapmű: Nyikolaj Osztrovszkij azonos című regénye (1932–1934) Történeti háttér Az „Az acélt megedzik” a szovjet irodalom és filmművészet ikonikus alkotása, amely a forradalom utáni polgárháborús időszakban játszódik. A főhős, Pavel Korcsagin, egy szegény parasztfiú, aki a forradalom és a szocialista építkezés lelkes híveként életét áldozza az eszméért. A történet bemutatja a polgárháborús harcokat, a Szovjetunió újjáépítését, valamint a személyes küzdelmeket, amelyek egy idealizált kommunista hős életén keresz... több»

80 A Kenguru  (1976)

2025. 07. 19.
Zilt vezetni nagyon jó
Engem inspirált ez a film. A katonaság után a Mátravolán teherautóvezetője lettem '87-től. Egy nap az egyik Ziles kollégám szabadságra ment, és két hétig vezettem Zilt, Miskolc–Budapest viszonylatban. Párszor elvittem magammal az útjaimra a barátnőimet, és így már teljes volt a kép, amit Gállfi László átélt. Igaz, a hajam rövid volt. A film igazi kortörténet a szocializmusról, benne egy kis szabadságról. A hosszú haj, a kamionos haver dicsekvése, a barátnők, ami a sofőr szabadságát jelképezte. Elvégre nem egy gyárban esztergált napi nyolc órában. Az egyszerű munkásember is lehetett hős vagy példakép ebben a korban a hétköznapi problémáival együtt, kevesebb ideológiával a '70-es évek közepétő... több»
2025. 07. 19.
Olasz romantika
Könnyű vígjáték az olasz tengerparton a kor zenéivel. Jerry Calá viszi a szórakoztató karaktert egy gazdag szülők gyermekeként. Kis romantikus szerelmi történetek alkotják a filmet. Ez a film egy szórakoztató kortörténet a 60-as évekből. Az amerikai limonádéfilmekre hasonlít: zene, tánc, verekedés, megcsalás, elhagyás, szoftos csókok...
2025. 07. 15.
Egy neorealista groteszk
1. A film művészi irányzata A Brutti, sporchi e cattivi az olasz neorealizmus késői örököse, de egyben groteszk szatíra is. Bár az olasz neorealizmus a háború utáni valóságot dokumentarista stílusban ábrázolta, Scola filmje ezt az irányzatot továbbviszi, de ironikus és szatirikus eszközökkel. Ez a film „neorealista groteszk”: bemutatja a mélyszegénységet, de túltolt, karikatúraszerű jellemeken és szituációkon keresztül. A művészi stílusában megtalálhatók a következők: Naturalista látásmód – valósághű díszletek, nyomornegyedek. Fekete humor – brutális, mégis komikus családi viszonyok. Társadalomkritika – a nyomor, korrupció, morális leépülés bemutatása. Kamera használata – dokumentarista kézi... több»
A Kenguru (1976)
Falfúró (1986)
Roncsfilm (1992)