Sötét hangulatú, klausztrofób horror, Stephen King novellája alapján. A film megrázó ereje a mindennapi emberek félelmi reakcióinak bemutatásában rejlik: a túlélésért összezárt karakterek egy szupermarketben fokozatosan elveszítik civilizáltságukat, miközben a ködben rejtőző lények mellett a belső feszültségek is egyre végzetesebbek. A képi világ nyomasztó, az effektek a költségvetéshez mérten hatásosak, bár a CGI koránál kissé elavult. Thomas Jane főszereplése hiteles, mellette a színészgárda (különösen Marcia Gay Harden vallásos fanatikusa) erős karakterdrámát hoz. A forgatókönyv feszültséggel és morális kérdésekkel teli, Darabont rendezése fókuszáltan adagolja a horror és az egzisztenciális szorongás elemeit, az utolsó percek pedig igazi sokkot váltanak ki, ami frissítést jelent a műfajban. Objektív szempontból a film technikailag közepes, de hatásmechanizmusában kiemelkedő; szubjektíven megosztó, de elgondolkodtató élmény. Leginkább felnőtt, horror- és pszichológiai drámákat kedvelőknek ajánlott.
Sötét hangulatú, klausztrofób horror, Stephen King novellája alapján. A film megrázó ereje a mindennapi emberek félelmi reakcióinak bemutatásában rejlik: a túlélésért összezárt karakterek egy szupermarketben fokozatosan elveszítik civilizáltságukat, miközben a ködben rejtőző lények mellett a belső feszültségek is egyre végzetesebbek. A képi világ nyomasztó, az effektek a költségvetéshez mérten hatásosak, bár a CGI koránál kissé elavult. Thomas Jane főszereplése hiteles, mellette a színészgárda (különösen Marcia Gay Harden vallásos fanatikusa) erős karakterdrámát hoz. A forgatókönyv feszültséggel és morális kérdésekkel teli, Darabont rendezése fókuszáltan adagolja a horror és az egzisztenciális szorongás elemeit, az utolsó percek pedig igazi sokkot váltanak ki, ami frissítést jelent a műfajban. Objektív szempontból a film technikailag közepes, de hatásmechanizmusában kiemelkedő; szubjektíven megosztó, de elgondolkodtató élmény. Leginkább felnőtt, horror- és pszichológiai drámákat kedvelőknek ajánlott.