Az ikonikus 2001: Űrodüsszeia folytatása, és ahol amerikai–szovjet expedíció indul a Jupiterhez, hogy fényt derítsen a Discovery küldetésére és a monolit titkára. Az alkotás realisztikusabb, földhözragadtabb stílusban készült, kevésbé álomszerű, mint elődje, hangulata feszültebb és politikával átszőtt. A cselekmény lineárisabb, magyarázóbb, a karakterek – különösen Roy Scheider alakja – emberközelibbek, de mélységük így is elmarad Kubrick világától. A színészi játék elfogadható, Helen Mirren és John Lithgow is hozzák a kötelezőt, a forgatókönyv informatívabb, de kevésbé filozofikus, Peter Hyams rendezése korrekt, de hiányzik az eredeti kreatív vizualitása. Objektíven ez egy tisztességes sci-fi, szubjektíven viszont csalódás a 2001 után, főleg ha misztikumra vagy mélységre vágyunk. Felnőtt science-fiction rajongóknak ajánlott, akik nyitottak a klasszikus, magyarázó sci-fikre.
Az ikonikus 2001: Űrodüsszeia folytatása, és ahol amerikai–szovjet expedíció indul a Jupiterhez, hogy fényt derítsen a Discovery küldetésére és a monolit titkára. Az alkotás realisztikusabb, földhözragadtabb stílusban készült, kevésbé álomszerű, mint elődje, hangulata feszültebb és politikával átszőtt. A cselekmény lineárisabb, magyarázóbb, a karakterek – különösen Roy Scheider alakja – emberközelibbek, de mélységük így is elmarad Kubrick világától. A színészi játék elfogadható, Helen Mirren és John Lithgow is hozzák a kötelezőt, a forgatókönyv informatívabb, de kevésbé filozofikus, Peter Hyams rendezése korrekt, de hiányzik az eredeti kreatív vizualitása. Objektíven ez egy tisztességes sci-fi, szubjektíven viszont csalódás a 2001 után, főleg ha misztikumra vagy mélységre vágyunk. Felnőtt science-fiction rajongóknak ajánlott, akik nyitottak a klasszikus, magyarázó sci-fikre.