Az özvegy anyukát, Myát megzavarja a kisgyermeke dajkakameráján rögzített kép elhunyt férjéről.
(Hupka Adrián)Az özvegy anyukát, Myát megzavarja a kisgyermeke dajkakameráján rögzített kép elhunyt férjéről.
(Hupka Adrián)A film megnézése előtt végigolvastam a kritikákat, én ezek alapján szoktam egy filmbe belekezdeni... kicsit szkeptikusan kezdtem nézni, de azt kell mondanom, hogy ez egy nagyon jól kitalált sztori. Amikor vége volt egy résznek, alig vártam, hogy indítsam a következő részt (elkapott a lekelldarálnom-feeling). Talán a túlbonyolított titkokkal/rejtelmekkel, a mindenki mindenkivel IS összefüggésben áll kicsit tipikussá tette a filmet, de alapból nagyon élveztem, mindenkinek ajánlom.
Harlan Coben – a fordulatok mestere – még 2018-ban példátlan üzletet kötött a Netflixszel, miszerint 14 regényét adaptálja a streamingszolgáltatás. Nos, az új évet immár a nyolcadik regény megfilmesített sorozatával kezdi a Netflix. Egy vad thriller, amit olyan élvezettel zabáltam fel, mint a maradék karácsonyi bejglit. Az egykori különleges hadműveleti pilóta, Maya elveszti férjét, Joe-t egy véletlenszerű lövöldözés következtében, így egyedülálló anyja marad a kislányuknak. Egy barátja ad neki egy bébikamerát, hogy felügyelje a házban kislánya biztonságát, majd meglepetésére férjét, Joe-t látja a kamerában, amint a lányukkal játszik – miután meggyilkolták. Ez arra készteti Mayát, hogy elkezdjen ásni a férje múltjában, de hamarosan rájön, hogy több titok van, mint amennyire készen állt. Érdekesnek találtam a történetet, annak ellenére, hogy a közepe kissé elveszett. Időnként bonyolultnak és zavarosnak tűnt, ahogy próbáltam lépést tartani az eseményekkel. A történet arra fókuszál, hogy megpróbálják kitalálni, ki ölte meg Joe-t, vagy hogy valójában él-e még. Coben szívesen játszik az eltűnt emberek témájával. Érzelmi mélységet ad a történeteinek, szereti a reményt. Ha valaki hiányzik, kérdéses a bűntény, amíg keressük az igazságot, az egy érdekes rejtvény. Ha az a személy meghalt és elment, akkor az kész van. Tehát bizonyos értelemben a remény, a világ legmenőbb dolga lehet egy jó thrillerben.
Coben adaptációiról elmondható, hogy a szerző regényei és az azokból készülő sorozatok ugyanazon sémákra épülnek. Általában egy bűnügy, tragédia, vagy valamilyen rejtély az alap, melynek árnyai utolérik azt a főhőst, aki azt gondolta, hogy már maga mögött hagyta a múltat. Fordulatos történetek, izgalmas gyilkossági ügyek, amik végtelen mennyiségű csavarral borzolják a kedélyeket, és teszik a végsőkig izgalmassá a szériákat. Nos, a Nem versz át is pontosan ilyen. Bár a két lengyel Coben-adaptációnál jobban sikerültnek ítélem meg, de vannak ennél jobban sikerültek is. Összességében nem okozott csalódást, de a korábbi Coben-sorozatok olyan magasra tették a lécet, hogy erre most csak egy tisztességes 4 csillagot tudok adni, de azt jó szívvel teszem.
Végtelenül hatásvadász sorozat, ami túlságosan elrugaszkodik a valóságtól, és ok-okozat sincs benne. Nagyon megtévesztő, és berántja az első pár rész a nézőt, de elég hamar kipukkadt nálam a lufi.