Os Donos do Jogo A brazil „Szerencse urai” sorozat Prófétát, a fiatal és lázadó kívülállót és környezetét követi, aki Rio illegális szerencsejáték-világában az „Os Donos do Jogo”, vagyis az olyan emberek vagy csoportok szövetségét keresi, akik irányítják vagy uralják a helyzetet a szerencsejátékban, a politikában, a gazdaságban, sportban vagy bármilyen egyéb területen.
Az „Os Donos do Jogo” Brazília társadalmi, kulturális és politikai valósága, alvilági hatalmi viszonyokkal, a családi klánok, a szervezett bűnözés létezése és irányítása mentén. Ez nem csupán a pénzről szól: beágyazódik a kultúrába, az iskolákba, a filmben is megidézett riói karneválba – vagyis ahol összefonódik a közösségi esemény az alvilágg... több»
Csillogás, kapzsiság, bosszú A hétrészes sorozat Jack van Doorn, a Sakál nevű kávézóbirodalom vezérigazgatójának alvilági történetéről szól. A Sakál persze nem a kávéjáról híres; valójában a fű az, ami mindenkit vonz a jól menő szalonokba. Egy izgalmas kezdés után visszarepülünk az időben és megtudjuk, hogy hol mentek félre a dolgok a múltban. Az alapötlet – mint oly sokszor -, most is biztató, csakhogy a történet folytatása szappanopera-szerű vígjátékká alacsonyodik. Van minden: csillogás, kapzsiság és drámai bosszú, ami meglepően üresnek érződik. A legjobb pillanatok is bosszantóan kínos komédiába fordulnak, így a semmitmondó történetmesélés sokszor unalomba fullad. Számomra egy csalódás a stílusos holland krimisoroza... több»
Szerencsejáték-pszichodráma A „Szerencsejátékos vallomása” egy végtelenül nyomasztó, cseppet sem könnyen emészthető kaszinó-dráma. A makaói fényűző szerencsejáték barlangok csillogásában éli mindennapjait Lord Doyle (Colin Farrell), aki keményen iszik és két kézzel szórja a pénzét. Már amennyi maradt neki, mert adósságai miatt egyre mélyebbre süllyed. Lord Doyle nagytőkés arisztokrataként mutatja be magát, miközben kerülgeti azokat az embereket, akiktől hatalmas adósságokat halmozott fel. Időközben a nyomába szegődik egy magánnyomozó (Tilda Swinton), aki szembesíti Doyle-t mindazzal, ami elől menekül. A kaszinó egyik titokzatos alkalmazottja, Dao Ming pedig mentőövet kínál neki, azonban a nőnek is megvannak a saját tit... több»
Kötelesség, barátság és megtévesztés A „Tökéletes álca” egy hatrészes dán sorozat, egy dráma, thriller, krimi – a beépített ügynökök témaköréből. A dán biztonsági- és hírszerző szolgálat állítja csatasorba új és bizonytalan múltú ügynökét. Tea feladata, hogy összebarátkozzon, majd közel kerüljön Ashley-hez, akin keresztül beépülhet egy veszélyes bandavezér családjába. A történet meglehetősen univerzális, tulajdonképpen akárhol is játszódhatna. A cselekmény meglehetősen visszafogott, ezért az akciódús, intenzív beépített ügynökös filmekre vágyók most csalódni fognak, másoknak pedig lassúnak tűnhet. Mivel a történet a kötelesség és a barátság fogalmát is körbejárja, a drámában csipetnyi érzelmi szál is található a fegyverek és dr... több»
Nukleáris thriller Mi történik egy atomtámadás esetén? A „Feszült helyzet” rémisztően időszerű és intő történet, egy kibontakozó rémálom, egy apokalipszis anatómiája, amely megrázó részletességgel csontig belénk hatolva ábrázolja egy nukleáris támadás fenyegetettségét. Az intenzív dráma lényegében egy kevesebb mint 20 perces idősíkon belül játszódik, ahol ugyanazokat az eseményeket változó nézőpontokból láthatjuk egyre bővülő szereplőgárdával és egyre jobban egymásba kapcsolódó fogaskerekek összességében. A helyszín egy fiktív Amerika, ám a globálisan nukleáris készlettel rendelkező országok hatalmon lévő őrültjei miatt jogosan rettegésben és szorongásban éljük meg ezt a megtöbbszörözött 20 percet. A feszülten... több»
59 A szerencse urai (2025)
A brazil „Szerencse urai” sorozat Prófétát, a fiatal és lázadó kívülállót és környezetét követi, aki Rio illegális szerencsejáték-világában az „Os Donos do Jogo”, vagyis az olyan emberek vagy csoportok szövetségét keresi, akik irányítják vagy uralják a helyzetet a szerencsejátékban, a politikában, a gazdaságban, sportban vagy bármilyen egyéb területen. Az „Os Donos do Jogo” Brazília társadalmi, kulturális és politikai valósága, alvilági hatalmi viszonyokkal, a családi klánok, a szervezett bűnözés létezése és irányítása mentén. Ez nem csupán a pénzről szól: beágyazódik a kultúrába, az iskolákba, a filmben is megidézett riói karneválba – vagyis ahol összefonódik a közösségi esemény az alvilágg... több»