Lehet bármennyire lassú, unalmasnak tűnő a film első fele, a Portré... minden eleme efelé építkezik, a jó alapok és színészek nélkül nem tudna ennyire erősen zárni. Több
A Portré a lángoló fiatal lányról tehát minden elvárásra rácáfol: papíron rendkívül egyszerű és távolról sem forradalmi mozival van dolgunk, de finom, már-már rejtett működése miatt mégis felejthetetlen és részletgazdag élménnyé válik. Több
Bizonyos aspektusból a francia rendezőnő konvencionális módon mesél olyan univerzális érzelmekről, mint a szerelem, a vágy és a barátság. A kor bűne, hogy a két nőnek el kell válnia, nem lázadnak fel sorsuk ellen, elfogadják az elfogadhatatlant, hiába az erős kötelék, külön utakon kell folytatniuk az életet. Több
Lehet, hogy a szerelem tényleg a művészet legtisztább formája? Így gondolta André Breton, és ezt állítja a gall művészfilmesek egyik legjobbika, Céline Sciamma is. NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Több