Mától a Netflixen: Ütős élőszereplős krimi-vígjáték készült a népszerű mangából
A Netflix bővíti a kultikus mangákból készült adaptációinak sorát, mától ugyanis elérhető a platformon a City Hunter. Miután Ryo és Hideyuki egy rejtélyes...
A Tükör című Tarkovszkij-filmben egy középkorú férfi visszaemlékezik életére. Megélt dolgainak emlékkockái, mint tükörcserepek hullnak szét az időben. A férfi emlékei a felszínre hozzák a legfontosabb etikai és morális kérdéseket is. Az önvizsgálatba átmenő töprengés… Több
Ilyen a filmművészet, ha valaki művészetként fogja fel, és Tarkovszkij épp ilyen rendező. Nem tudom, hogy a mai fiatal generáció mennyit tud belőle befogadni, de az ilyen filmek megnézését a középiskolában kötelezővé tenném.
Tarkovsky egyik legjobb filmje, amit valaha készített. Ha nem láttál még impresszionista filmet (és erre jó esély van), ezt feltétlenül nézd meg. Ilyen filmélményben ritkán van részünk mostanában.
Nem könnyű film az biztos, de rendkívül egyedi, őrült jó atmoszférája van, ami ha beszippant, még a végefőcím után sem enged el egyhamar. Mestermű!
A film többek között olyan rendezők kedvencei között szerepel, mint Michael Haneke, Olivier Assayas, Nuri Bilge Ceylan, Jonathan Glazer, Agnieszka Holland vagy éppen Jan Troell.
A Goskino (a Szovjetunió filmművészeti bizottsága) nem engedte, hogy a filmet bemutassák Cannes-ban. A fesztivál igazgatója, Maurice Bessy annyira megharagudott, hogy azzal fenyegette őket, hogy ha nem engedik bemutatni a filmet, soha többé nem fog szovjet gyártású filmet bemutatni a fesztivál.
A film elején, amikor a főszereplő telefonon felhívja az édesanyját, a háttérben az Andrej Rubljov című, 1966-os, Tarkovsky által rendezett alkotás egyik francia posztere látható.
Az édesanya szerepére Alla Demidova, illetve Bibi Andersson neve is felmerült, azonban a végső választott Margarita Terekhova lett.