2022.10.08 22:47 Artemisia Olvasottság: 854x
5

A nő, aki belehalt  a szerelembe

Tolsztoj világirodalmi klasszikusa egy fatális szerelmi tragédia. Azonban Tolsztoj világában nem a szerelem öl - hanem a képmutatás.

Joe Wright egyedi stílusban redukálta 130 percre a közel 1300 oldalas regényt, ugyanis elsősorban hangulattal és képi technikai megoldásokkal mesél.

A nő, aki belehalt  a szerelembe

Igyekezete, hogy a regény egyik vezérgondolatát, miszerint mindannyian szerepet játszunk nap mint nap, a film legjobban elsült momentuma: egyes jelenteket egyszerűen egy színházi díszletbe helyez (leglátványosabb példája ennek a színpadon tartott lóverseny), míg a társadalmi nyomást az eseményeket a nézőtérről árgus szemekkel figyelő ítélet-mondó emberekkel érzékelteti. Az őszinte, bensőséges és önfeledt pillanatokat ellenben a szabadba helyezi. A kontraszt pedig nem is lehetne beszédesebb.

Az operatőri munka, a vizuális megoldások, a díszletek és kosztümök varázslatosak, hűen megidézik a 19. századbeli orosz divatot és építészeti megoldásokat, és egyfajta romantikus letargiát sugároznak.

A keret tehát nagyszerű, azonban van amit már nem sikerült ennyire jó érzékkel eltalálni, ez pedig az érzelmi tétek, és alapjában az érzelmek megélése.

Keira Knightley alapvetően jól megbirkózik Anna szerepével, a kezdeti hirtelen szerelemre lobbanást is nagyon jól hozza, illetve a meghasonlott érzést, a vergődést a lopott pásztorórák boldogsága és a férjével töltött idő alatti bűntudatot. Azonban a végére kissé megfárad az alakítása, a lassan-lassan a végkifejlet felé menetelő Annát már nem hozza 100%-osan, nincs meg az érzelmi súlypont ahol Anna a végső döntésre szánja el magát.

A Vronszkij grófot alakító Aaron Taylor-Johnson szintén impozáns a fess és női szíveket hódító Vronszkij gróf szerepében, és ahogy elcsábítja Annát. Azonban a későbbiekben szintén nem árnyalódik eléggé a karakter, a film legfontosabb eseményére adott reakcióját nem is látjuk.

Jude Law Kareninjén az érezhető, hogy csak azért került a filmbe, mert a regényben is fontos szereplő. Az anti-szentimentális Karenin karekterét olyan hűvösen alakítja, hogy a tetteinek elvész a súlya (pl. Anna betegágyánál a vállára vonva vigasztalja Vronszkijt, később megtagadja, hogy Anna láthassa a fiát - mindkettő indítéka abszolút egyforma, abszolút sótlan).

Domhnall Gleeson és Alicia Vikander aranyos páros Levin és Kitty szerepében, bár az ő száluk is már-már a butításhoz közelítően le lett egyszerűsítve.

Tolsztoj Anna Kareninája egy roppant lebilincselő, megragadó történet az emberi érzelmek és értelem küzdelméről, amit teljes, tényleges egészében és valójában nem sikerült adaptálni. Ez a film senkiben sem fog olyan mély nyomot hagyni mint az alapanyaga, viszont a technikai megvalósítás, a látványvilág és Keira Knightley, Domhnall Gleeson és Alicia Vikander alakítása miatt mindenképp megéri egy próbát tenni Joe Wright rendezésével.

dráma | romantikus

SkyShowtime (2023.02.14.)

1874-ben Anna Karenina, a szentpétervári társadalom lenyűgöző és megbecsült tagja, egy prominens kormánytisztviselő feleségeként kiváltságos életet él. Amikor azonban... több»

5