Ezt a filmet nagyon nehéz értékelni. Mármint konkrétan azt nehéz kitalálni, hány csillagot érdemel.
Ha az egyik oldalról nézzük, teljesen elérte, amit akart. Lényegében a belső ötévesem gyerekszobai pillanatát elevenítette meg tökéletesen. A film pontosan az, amire gyerekként gondoltam, amikor két dinófigurát ütögettem egymásnak. Ez romboláspornó, úgy, ahogy a Fast and Furious-filmek autópornók. Végtelen hosszan nézzük, ahogy mindenféle hatalmas szörnyek péppé verik egymást városokban, erdőben, sziklákon, a piramisokon, más szörnyek hátán, lényegében mindenhol, ahol van mit rombolni. Eközben pedig mindegyik üvölt, minden jelenetben. Kb. 25%-a a szörnyes pillanatoknak csak üvöltős beállításokból áll. Tehát, a film tökéletes, ha ezt a vágyat akarja kielégíteni. Én is üvöltenék.
De, lényegében, minden más fronton elbukik ez a filmnek alig nevezhető termék. Hihetetlen vicces, hogy az első emberközpontú Godzilla sztori óta ide jutottunk, hogy a főszereplő emberi karakterek egyetlen szerepe kizárólag a történet arcunkba hányása olyan gyenge expozíciós jeleneteken, hogy az egész már-már valami paródiának tűnik. A mozi persze 100%-ban működik az emberek nélkül, hisz története kimerül épületek rombolásában, és mindenféle hatalmas lények ordításában. Nem tudom többször kiemelni, folyamatos az üvöltés és a rombolás! Az egészben talán az a legviccesebb, hogy elvileg a gonosz majomtól azért kell tartani, mert rettegésben tartotta az embereket, de a címszereplők gond nélkül lapítanak palacsintává vagy három várost a film alatt, megszámolhatatlan áldozattal. Az egész tényleg csak romboláspornó kategória már. Nem is lehetne messze Godzilla japán feldolgozásaitól.
Várom a kövi filmet, ahol még messzebb mennek a készítők, és már nem is tesznek bele használhatatlan emberi szereplőket, és 120 percig csak azt nézzük, hogy Kong meg Godzilla űrlényekkel harcol, vagy nem tudom. Ezen a ponton, minek más? A film sikere kultúránk leáldozását szimbolizálja amúgy is.
Beszélnék a sztoriról, de most komolyan, kit érdekel? Nincs sztori, nem is kell, mert helyette ott van vagy négy VFX stúdió, akik a legprofibb szörny designokat animálják meg, miközben tökéletes várospusztító szimulációkat rendelnek, és végtelen robbanásokat alkotnak megszámlálhatatlan számítógépen. Ebben az egészben igazából ez a lényeg, ezek az utómunka stúdiók a valódi hősök, a valódi főszereplők, akik nélkül ez a film sehol sem lenne. Le a kalappal ezek előtt a név nélküli VFX mágusok előtt, akik Hollywood teljes backendjéért felelnek, még akkor is, ha nagy részük alulfizetett robot valahol Indiában.
A film egyszerre 1 csillag és 5 csillag. Megértünk a pusztulásra, remélem, Godzilla valódi, akkor legalább nem kell sokat várni.
A végső, mindent átfogó harc nem ért véget Kong és Godzilla monumentális összecsapásával. Most az emberiség kénytelen beismerni sebezhetőségét, felismerve, hogy nem ő a... több»
Szereplők: Rebecca Hall, Dan Stevens, Brian Tyree Henry, Fala Chen, Rachel House
Hát egyetértek, kivéve a VFX-et méltató sorokkal. Véleményem szerint a VFX akkor jó, ha elhiszed, amit látsz, illetve helyesbítek, nem veszed észre, hogy műanyag. Fák, erdők, bokrok, hegyek, épületek, járművek eszközök stb. Nos, jelen borzalmat nem tudom, mennyire kis méretű megjelenítőn kell nézni, hogy ne lássa az ember, mennyire kellemetlenül műanyag a látvány 90%-a. Én bizony láttam, és szörnyű, egyáltalán nem felel meg a minősége. Így aztán jókora rejtély a sikere. Ami sztem a közízlés jelentős leépülésére vezethető vissza, amit említettél.